Daar kun je niets algemeens over zeggen Er zijn heel vette vleessoorten (gehakt, spek) en heel magere vleessoorten (kipfilet, biefstuk). Ook bij de vleesvervangers is veel variatie. Je zult dus echt de voedingswaardes per product moeten vergelijken.
11 jaar geleden
Over het algemeen zit er in vlees meer calorieën.

Vleesvervangers zoals seitan en tahoe zitten rond de 100 kcal per 100g.

En vleesvervangers zoals valess, quorn, falafel zitten vaak rond de 200 kcal per 100g.

Het is dus vergelijkbaar met de magere vleesvarianten. Zoals biefstuk en kipfilet. 150 kcal en 180 kcal per 100g

De wat vettere vleessoorten zoals gehakt, karbonade braadworst, spek dat zit tussen de 200 en 400 kcal per 100g