Dat hangt er vanaf welke je bedoelt.
In sommige paprikachips of andere smaken zit soms ook "vlees", vermeld als E-nummer. Dit zijn vetten uit slachtafval.
In de door jou genoemde baconchips zullen wel niet nader verklaarde "aroma's" zitten, en god mag weten wat dat inhoudt...

Toegevoegd na 16 uur:
Als je dit interessant vindt, raad ik je aan om eens een paar ingrediëntenlijsten met daarop wat E-nummers erbij te pakken.
Zoek eens op internet op wat er nu daadwerkelijk in zit.
Kijk dan op een goede website, die noemen ook de gezondheidsrisico's. Bijvoorbeeld www.food-info.net.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

neen, enkel artificiele smaakstoffen zijn toegevoegd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is een hele uitzending van de "keuringsdienst van waarde" over gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 'echte' baconchips bevatten uitsluitend (varkens)vlees, omdat dit gedroogde en gefrituurde spekzwoerd is. Maar dit koop je enkel in speciaalzaken. De meeste baconchips zijn zo gekruid (o.a. met 'rookaroma') dat het heel veel op de de echte speksmaak lijkt.