Ik wil vegetarische rijstburgers maken... Wie helpt me even???

Beste mensen

Ik heb een recept gevonden maar bij de ingrediënten staat er niet exact bij hoeveel men exact van elk voedingsmiddelen zouden moeten gebruiken, zie even hieronder dat recept:

http://www.smulweb.nl/recepten/548147/Mijn-rijstburgers-met-groente

Ik heb zilvervliesrijst liggen van het merk Bosto die in zo'n handige builtjes verpakt zijn (125gr).

Na het koken weegt dit meestal 275gr...

Vraag 1) Dus als men er van uitgaan dat ik 275gr gekookte
zilvervliesrijst zal hebben, hoeveel (gram) paneermeel moet ik (of zou ik) er dan nog bij moeten doen?

Vraag 2) Hoeveel ei(eren) zou ik het best gebruiken bij 275gr bereide zilvervliesrijst?

Vraag 3) Kan ik in plaats van paneermeel ook bruine rijstmeel gebruiken?

Kort gezegd zou mijn ingrediënten er dan zo uitzien:

* 275gr gekookte (daarna afgekoelde) zilvervliesrijst

* x-aantal ei(eren)

* x-aantal gram bruine rijstmeel (als rijstmeel ook goed is i.p.v. paneermeel?)

* gedroogde knoflookpoeder, uien (ajuin)poeder, venkel- en kaneelpoeder

* in klein gesneden stukjes verse rode paprika en uien (ajuin)

* Ikzelf wil er persoonlijk ook bruine (zilvervlies)rijst proteïne poeder erbij doen om zo een eiwitrijke burger te maken :)

Oké, zo ziet mijn ingrediëntenlijst er (voorlopig?) uit, dus ik vraag mij af of het er goed uitziet om al deze zaken in de oven te bakken?

En als ik ook nog een antwoord op mijn 3 vragen zou kunnen krijgen zal ik jullie heel erg dankbaar zijn

Extra tips en adviezen zijn uiteraard welkom...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog een laatste vraagje; hoe lang zou ik deze het best opwarmen/bakken met de oven-functie van mijn magnetron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nieuwjaarsnacht, 2 uur.
En dan denk jij aan een recept voor rijstburgers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit jaar heb ik geen nieuwjaar gevierd ok!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ze al gemaakt? Zijn ze lekker geworden?

Antwoorden (2)

Volgens recept op 1 kop rijst 1 ei.
denk dat je voor jouw rijst aan 2 eieren genoeg hebt. Maar als het te droog is, moet je er een ei bijdoen.
Dat paneermeel is om de buitenkant te bedekken, hoef je dus niet af te wegen, gewoon op een bord strooien en je hamburgers in dopen, aan alle kanten.
Paneermeel is om een krokant korstje te krijgen, ik weet niet wat rijstmeel doet, dus dar kan ik geen antwoord op geven
12 jaar geleden
Hier een recept van http://lekkerlevenmetminder.blogspot.com/2010/10/getikt-en-vegetarische-rijstburgers.html . Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!

Vegetarische rijstburgers

Ingrediënten:
300 gram witte rijst
1 ui
2 eieren
60 ml olijfolie
3 courgettes
2 eetlepels peterselie
70 gram broodkruimels

Bereidingswijze:
Hak/rasp de courgettes en de ui fijn, klop de eieren los, kook de rijst volgens de verpakking (of pak je restje) en laat deze afkoelen. Meng vervolgens alle ingrediënten, behalve de olijfolie, goed met elkaar, verdeel het mengsel in 12 gelijke porties en maak er burgers van. Bak de burgers rondom bruin en gaar in de olijfolie en laat ze uitlekken op keukenpapier.