In geen van beide.
Tempeh is gemaakt van gefermenteerde sojabonen die tot een koek zijn gesmeed. Tahoe is sojamelk die gestremd is met een stof die calcium bevat. Tahoe en tempeh worden gebruikt als vleesvervanger. Tahoe is echter niet gezondsbevorderend bij dagelijks gebruik. Er zit geen vitamine b12 in en een teveel aan calcium. Vegetariërs die elke dag tahoe eten zijn sneller verkouden. Tempeh is daarentegen gezonder dan tahoe. Het heeft meer vitamines. Tahoe is op zich niet slecht maar je moet het combineren met een ruime hoeveelheid groente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet van belang het gaat erom dat je een antwoord hebt op je vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat tahoe geen B12 bevat, is niet noodzakelijkerwijs slecht. Als je je B12 uit andere voeding haalt, maakt het niks uit dat er geen in tahoe zit (en ook niet in tempeh). Waar baseer je het op dat tahoe teveel calcium bevat, dat mensen die elke dag tahoe eten vaker verkouden zouden zijn, en dat het gecombineerd moet worden met veel groente?
Ik zie dat het in je bron staat hoor, maar infonu.nl is per definitie net zo onbetrouwbaar als een willekeurige opmerking van iemand op GV, dus een extra bron die die beweringen bevestigen is wel handig, want het klinkt als nonsens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is overigens niet vervelend bedoeld naar jou toe, Werk. Jij kopieert ook alleen maar wat er in die bron staat natuurlijk. Maar het zijn uitspraken waarvan ik me sterk afvraag of ze wel gefundeerd zijn, vandaar mijn vragen.

Andere antwoorden (2)

In geen van beide. Zowel tahoe als tempeh zijn gemaakt van gefermenteerde sojabonen, en zijn dus vegetarisch.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je was me net voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tahoe is toch niet gemaakt van gefermenteerde sojabonen?
Wel van sojabonen, maar voor zover ik weet zijn deze niet gefermenteerd.
Amadea
12 jaar geleden
Volgens http://objectief.be/Tofu-tahoe.html in elk geval wél, en zo heb ik het in mijn vegetarische tijd ook geleerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zit die link van Amadea er flink naast. Ik heb nog nooit van kaasstremsel in tofu/tahoe gehoord. En ook niet dat het gefermenteerd is.
Er zit geen vlees in wel zijn het beide vleesvervangers.

Tempeh: Tempé (of tempeh) is een vleesvervangend product vervaardigd door de fermentatie van sojabonen. Tahoe en tempé zijn zuiver vegetarische en uitermate gezonde producten, die zijn bereid uit soja- of kedelébonen. Beide kunnen heel goed heel of gedeeltelijk dienen ter vervanging van vlees of vis. Zowel tempé als tahoe bevat veel eiwitten, koolhydraten en vetten, en verder onder meer ijzer, magnesium, kalium en vitamine B en E.