Ja, een kokosnoot kun je eten. Een kokosnoot heeft een hele dikke schil, dan een dunne keiharde schil, en dan een laag eetbaar vruchtvlees, wat je wel kent van de typische kokossmaak. Dat witte spul is de echte kokos. Best hard, maar goed te doen. De kokosmelk is ook lekker trouwens!

Btw, in de winkel koop je een kokosnoot zonder buitenlaag, dus alleen met de keiharde binnenschil... gaatje boren en rietje erin! Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ze ook opdrinken. Maar dan zit er kokosnoot melk in.
Je moet ze opensnijden met een groot scherp mes en de schil eraf snijden. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kokosnoten zijn veelzijdig en vezelrijk en zowel vruchtvlees, kokosmelk en de bast zijn te gebruiken. Je opent een kokosnoot door met een hamer (of beitel) en spijker in twee van de drie ogen een gat te kloppen en te doorboren. Deze ogen zijn de donkere stukken in de schil en het zwakste punt in de vrucht. Het kokoswater kan nu worden opgevangen. Een goede noot biedt minimaal 1 glas sap. Leg de kokosnoot vervolgens op een harde ondergrond en sla met de hamer op de bast nabij een van de drie ogen, tot deze breekt. Snijd het vlees hierna uit de dop en haal met een dunschiller de bruine rand weg. Het vruchtvlees is hard en wit en heeft een typerende smaak. Het kan rauw zowel geraspt of in stukjes gesneden worden gegeten. Het vruchtvlees uit de kokosnoot kun je in de koelkast 2-7 dagen bewaren, ingevroren 1-3 maanden en geraspt en gedroogd 6-12 maanden.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/12444-kokos-exotisch-wonder.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk uit met kokosmelk drinken, je kan er ontzettend van aan de diarree gaan en inwendig uitdrogen!