Waar kan ik diverse soorten vegetarisch kopen in Duitsland?

Als je in nederland bij A.H vegetarisch wil dan is er van alles in de aanbieding.
Ben je in Duitsland dan is het aanbod schrikbarend weinig.
Zelfs bij de Real in Tonisvorst (In de vakantie geweest)die eigenlijk tot de grootste in Europa behoord hebben ze maar heel weinig vegetarisch.
Weet er iemand een discounter of supermarkt in Duitland die een groot aanbod heeft graag link s.v.p?

2.8K

Antwoorden (4)

Ze hebben niet het zelfde aanbod als bij de A.H.
Hier kom je weer andere producten tegen.
Omdat ik in de grensstreek woon doe ik in Nederland én Duitsland mijn vegetarische aankopen.
Bij de Aldi hebben ze anders dan in Nederland veel biologische én vegetarische producten.
En je zou het niet verwachten, maar bij de drogisterij keten DM hebben ze ook een redelijk groot aanbod.
Verder is het fruit en de groenten beter, lees minder bestrijdingsmiddelen dan in Nederland.
Duitsland stelt strengere eisen.
Dus hier kom je tomaten uit Holland tegen.
En bij ons (Nederland) vind je vaak tomaten uit Spanje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen liggen aan een andere mentaliteit bij 'de' Duitse huisvrouw in vergelijking tot 'de' Nederlandse huisvrouw : in Duitsland is 'men' veel minder geïnteresseerd in kant-en-klaar...Als ik bij mijn zus ( in een stadje in de buurt van München) in de supermarkten kijk, is er een werkelijk énorme keuze aan groenten en fruit, verse kruiden, en in de diepvries veel 'basis'-dingen als spätzle en knödel en zo, waar je dan zélf de sauzen en de groenten bijmaakt. Zo zijn er ook ontzettend veel pastasauzen te krijgen, maar geen kant-en-klare pastagerechten.
Aan vleesvervangers doen ze niet : als je vegetarisch eet, koop je geen 'nep-vlees'. Ze kijken veel meer naar de Italiaanse keuken dan wij : vers, vers, vers!!

En als er geen vraag is, is er ook geen aanbod, zo werkt dat nu eenmaal! Daarom neemt mijn zusje ook geen Allerhande meer mee : er zijn téveel 'gemaksproducten' in de recepten verwerkt, die zij toch niet krijgt daar.

Wij zijn gewoon een beetje lui!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn in Duitsland wel veel vleesvervangers hoor, er zijn een heel aantal Duitse merken die zich specifiek richten op vleesvervangers, en ook webwinkels die speciaal gericht zijn op vegetarische kant-en-klaar producten.
In Duitsland vind je, net als in Nederland, in natuurwinkels/biologische winkels heel erg veel vegetarische producten.
Op internet lees ik dat je bij Rossmann (een soort Kruidvat), Lidl, Marktkauf en Kaufland goed terecht zou moeten kunnen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvulling Edeka en Sparr. Zelfs van het huismerk diverse vegetarische producten.