moet je lichaam erg wennen aan vlees als je circa 5 jaar vegetarier bent geweest?

ik ben nu 17 en zit er wel eens aan te denken om weer vlees te gaan eten, ik eet wel gewoon vervangers, maar vraag me dus af of mijn lichaam een reactie afgeeft als ik weer vlees zou eten.

alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je kunt gewoon weer vlees gaan eten.
Als ervaringsdeskundige kan ik je dit met zekerheid vertellen.
Je lichaam hoeft hier niet aan te wennen, maar toch kun je het met mate doen.
Zoals voor alles geldt, overdaad schaadt.
Ik eet ook na 10 jaar weer vlees, maar heb ook nog altijd vleesvrije dagen.
Gewoon omdat er ook zat andere producten lekker zijn en daar ben ik wel achtergekomen in mijn vegetarische tijd, doordat ik meer ging uitproberen omdat ik vleesvervangers zocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik denk het niet. Kleine babys eten in het begin tot hun tanden pas komen ook geen vlees, alleen van dat papperige eten. Vlees eten zit in onze genen want anders hadden we geen hoek tanden gehad. Ik denk dat je lichaam er goed mee omgaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat denk ik wel,vermijd in eerste instantie vet vlees en eet kleine beetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je darmen inderdaad wat in de war raken of even niet weten met welke bacterie ze dit nu moeten afbreken dus rustig aan
12 jaar geleden
Ik denk dat het na vijf jaar wel mee valt met reacties van je lichaam. Als je voorheen gewoon tegen vlees kon, dan zal het nu ook geen problemen op leveren als je het weer gaat eten. Voor de zekerheid kun je wel voorzichtig beginnen, niet direct met dikke, vette hompen vlees.

Waar je wel last van kan krijgen (had ik na járen vegetarier te zijn geweest) dat je het niet lekker meer vind. Ik vond heel veel vlees ineens vies (wat ik vroeger wel lustte) als gehakt, hamburgers, spek, ham etc. Ik moest echt weer de smaak opnieuw leren. Dit hoor ik vaak van andere ex-vegetariërs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je zal er wel aan moeten wennen, maar begin dan gewoon licht.
begin met kip en kalkoen, kleine beetjes en als dat geen problemen geeft naar het gehakt en daarna vast vlees biefstuk en hamlappen. enzo....

naar binnen een 2/3 weken is je lichaam weer gewend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt iets heel nieuws zou eten wat je nog nooit zou hebben gegeten zal jou maag er ook aan moeten wennen .
Dus mijn inziens ga je hier geen probleem bij onder vinden.
12 jaar geleden
Uit ervaring blijkt dat je het rustig moet opbouwen! Je darmen zijn er niet meer aan gewend dus dan kun bijv. buikpijn krijgen. Ik zou het rustig opbouwen, begin met een beetje gehakt bijv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben van mijn 5e tot 17e zeer consequent vegetariër geweest. Ik ben op mijn 17e in een dronken bui aan een hamburger begonnen. Toen een kroketje overdag en nu twee jaar later eet ik biefstuk.
Dit is voor mij ideaal geweest. Want je bent waarschijnlijk niet voor niets Vegetarisch geworden, zo zul je ook niet van de ene op de andere dag biefstuk eten, wat ook niet verstandig is aangezien je spijsvertering hier heel veel moeite mee zal hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eigen ervaring was na tien jaar vegetarisch te zijn geweest, na een uur hing ik boven de wc.
Was maar 1 knakworstje en stukje rookworst. Dacht dat het wel goed was gevallen, maar bleek toch niet zo te zijn.
Maar daarna nergens last van gehad, kan alles eten.