Weet er iemand vetarme vleesvervangers voor op brood

Eet normaal vaak runder-rookvlees op brood omdat dit een laag vetgehalte heeft maar als ik bij de AH kijk zie ik bij de vleesvervangers alleen maar dingen rond de 20 gram vet (per 100 gram)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (8)

Volgens mij rosbief en kipfilet. Heel mager.

Prober ook eens appelstroop of (dun smeren)marmite. Zitten veel goeie dingen in!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rosbief en Kipfilet? Bestaat dat als Vleesvervanger variant? Appelstroop is heerlijk maar ik hou toch meer van hartige dingen op brood :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een cursus over hoogwaardig broodbeleg en vetarm werden deze twee genoemd. Niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vleesvervángers, bestevaer. Dus dingen die niet van vlees gemaakt zijn. Er is niets mis met rosbief en kipfilet, maar vleesvervangers zijn het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ojee Suzy, in de hectiek hier overheengelezen. je hebt gelijk. Dacht aan mager.
Dan appelstroop en marmite, die mogen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ze eet wel runder-rookvlees dus de verwarring is logisch..
Is sandwichspread niet geschikt? Lekker hartig, maar ik heb geen idee hoe vet het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien niet helemaal relevant, omdat je het over broodbeleg hebt. Ik eet nog weleens Valess op brood.
Gewoon op een broodje (net zoals een hamburger) of gewoon tussen 2 sneetjes bruin brood.

Ik heb het zelf niet zo op al die vleesvervangers, maar Valess vind ik erg lekker. Je hebt ze in veel smaken, en het vetgehalte varieert bij de diverse soorten van 3 - 6 gram vet per 100 gram. Dat is dus flink wat minder dan de 20 gram waarover je schrijft.

Het is wel duur, maar bij AH zit het vaak in de bonus. Je kunt dan wat extra inslaan en gewoon invriezen. Dan kun je het 3 maanden bewaren.
Eet smakelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de reformartikelen bij de AH (Zonnatura) is een heerlijke champignon-paté of paté met tomaat, gemaakt van oa. gist - erg lekker, vooral als je er nog een plakje verse tomaat opdoet, en over de champignon doe ik soms gedroogde uitjes en bieslook, en soms alleen een beetje verse peterselie. Erg yummie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga snel ff kijken in de AH dank je!
Hoemoes, al dan niet met zongedroogde tomaatjes, is erg lekker op brood en is vetarm. Hou er verder rekening mee dat je én een minimale hoeveelheid vet nodig hebt voor je gezondheid én de essentiële vetzuren linolzuur en alfa-linoleenzuur in gelijke delen. Het hoeft niet veel te zijn maar je hebt ze wel nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker hartig, cashewnotenpasta met schijven paprika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht is dit interessant voor je:
http://us2.campaign-archive2.com/?u=9d7cd71fa5b26b3cc3d7818cc&id=771e25ab00
In die nieuwsbrief staan heeeeeel veel plantaardige gezonde suggesties voor op de boterham.

Wil je echt iets vleesvervangends qua smaak dan kun je bijvoorbeeld plakjes rooktofu op brood doen. Meer info in het linkje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De merk Vivera heeft lekker vetarme vervangers voor op brood.
Zij hebben vegetarische pate-vegetarische hamplakken-vegetarische champions worst plakken-vegetarische filet american.
Alles heel erg lekker,is verkrijgbar bij Jumbo en Super de Boer,deze twee winkels hebben de meeste keuze van Vivera,
Als je het niet kunt vinden gewoon een winkelmedewerker vragen naar de merk vivera voor op brood.
Bronnen: