Waarom is de gele paprika ingepakt en de rode niet?

In de AG vandaag lagen losse paprika's. De gele hadden een plastic bijna vacuüm laag eromheen, de rode lag er helemaal kaal. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Geen enkele reden. Ze komen van verschillende leveranciers; Wellicht de ene uit een kas, de andere uit een zuidelijk land. Hier liggen ze afwisselend al dan niet ingepakt, onafhankelijk van de kleur.

Toegevoegd na 32 minuten:
Wat ik bedoel: Er is geen rede waarom de ene kleur wel en de andere kleur niet ingepakt zou zijn. Inp[akken doen ze om verdamping te beperken, waardoor de paprika langer knapperig blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat noemt men een sealverpakking. Door het sealen is de houdbaarheid van de paprika langer. Toevallig zullen het enkel de gele paprika's geweest zijn die zo verpakt waren.