Wie kent er een heel lekker vegetarish gerecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan je zo goed als elk product vegetarisch klaarmaken, er zijn tegenwoordig zo veel vleesvervangers.

Antwoorden (17)

ik ook !

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.smulweb.nl/1312255/koken/recept/Pikante-chinese-kool-met-cashewnoten

Toegevoegd na 3 minuten:
en deze quiche

http://www.google.nl/search?q=vegetarische+quiche&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SNYK_nl&redir_esc=&ei=YEpQTa7HOZGbOrvvrdIP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ho ho, niet zo snel oordelen. ik had mijn linkje nog niet toegevoegd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry! Ik was idd snel, zag het bericht zonder url.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, als je met google kijkt, zie je werkelijde allerlekkerste ideetjes. En als je inlogt bij Allerhande, dan heb je helemaal veel recepten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://allerhande.ah.nl/#/thuiskoksaandekook/familierecept2/
hier de vegtarische tussenuit vissen.
heerlijk!
nasi zonder vlees, echt lekker.

Toegevoegd na 3 minuten:
ipv nasi gebruik je quorn bijvoorbeeld

Toegevoegd na 16 minuten:
bijvoorbeeld:

300 gram (zilvervlies) basmati-rijst
1 kleine prei
50 gr. tauge
2 uien
5 teentjes knoflook, fijngehakt
1 tl. verse gehakte bladselderij
1 tl. sambal oelek
1 el. sojasaus, ongesuikerde
1 tl. korianderzaad, gemalen
1 tl. gemberpoeder
1 tl. serehpoeder
1 tl. laos, gemalen
pakje quorn erdoor bakken

eventueel een ei erbij bakken… mmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Dus dan wordt het nasi zonder nasi?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijvoorbeeld: 300 gr. zilvervliesrijst
1 kleine prei
50 gr. tauge
2 uien
5 teentjes knoflook, fijngehakt
1 tl. verse gehakte bladselderij
1 tl. sambal oelek
1 el. sojasaus, ongesuikerde
1 tl. korianderzaad, gemalen
1 tl. gemberpoeder
1 tl. serehpoeder
1 tl. laos, gemalen
pakje quorn erdoor bakken eventueel een ei erbij bakken... mmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker. Maar het punt is natuurlijk: 'nasi' betekent gewoon rijst. In nasi goreng vervang je natuurlijk niet de rijst zelf door bijvoorbeeld quorn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd, beetje onhandig geformuleerd vanb mij. thankzz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ipv van vlees quorn dus.
Macaroni met spinazie en vegetarisch gehakt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn persoonlijke favoriet is het Tortellini recept wat ik met een link heb toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze ken ik. Erg lekker!! Bedankt voor de tip!
De mais-driehoekjes van AH. En anders groente-ovenschotel met verschillende groenten, aardappelpuree en vega kaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gado Gado, heerlijk Indonesisch groentengerecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witlof kaas

Erg lekker (niet goed voor de lijn)

Ingredienten:
30 gr boter-20 gr bloem- 3 dl melk, zout, peper, noodmuskaat, 12 witlof, 12r5 gr gerapspte gruyére, 1 el craime fraiche.

boter in pan, bloem erbij (20 gr), 2-4 min verwarmen, geleidelijk melk erdoor, eidoor, saus aan de kook.kruiden zout-peper-noodmuskaat erbij.
Witlof koken 10-12 min.
Ovenschaal invetten, witlof erin, 2/3 vd kaas en creme fraiche door saus en over de witlof. Rest kaas erover en gratineren 15-20 min in oven van 200 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik maak dit recept ook regelmatig klaar en soms doe ik er gekookte tagliatelle bij maakt het recept nog lekkerder vind ik
De makers van Post Punk Kitchen hebben onwijs veel fantastische recepten, echt héérlijke vegetarische gerechten. Op hun website staan een heel aantal recepten om uit te proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lasagne met ipv gewone gehakt vegetarische. Heellekker :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pompoencurry met bloemkool en sperziebonen en vers geroosterde komijn en korianderzaadjes knoflook, chilipeper en cocosmelk. Alles met een kop groentenbouillon lekker 2 uur laten stoven en serveren met rijst. Lekker smeuig :-)
Heerlijk met een eenvoudige knapperige salade van rauwe tauge en pompoenzaadjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wraps!

mexicaanse tortilla wraps naturel even opwarmen in de pan,
kan daarna met mayonaise, of salsa saus,
lekker met gesneden zwarte olijfjes, feta, komkommer, paprika, ijsbergsla, en niet te vergeten, quorn.(= vleesvervanger) of met een soort yoghurt bieslookdressing ( pot calve mayo, en yoghurt, samen mengen tot het niet zuur meer is, gewoon romig mengsel, en dan veel kleine stukjes bieslook erdoorheen roeren. ( dit ipv mayo of salsa saus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken er honderden want vegetarisch koken is een grote passie van mij.Maar om er hier nou honderd neer te gaan zetten,dus ik hou het bij een paar.

Notengehakt:
Ingrediënten:
* 150 g hazelnoten,
* 150 g amandelen,
* 150 g walnoten,
* 50 g macadamianoten,
* 6 takjes verse koriander,
* 5 eieren,
* 2 dl karnemelk,
* 250 g belegen (eventueel vegetarische) boerenkaas,geraspt,
* versgemalen zwarte peper,
* zout.
Ook nodig:keukenmachine,cakeblik,oven.

Verwarm de oven voor op 180 graden C.
Vet het cakeblik lichtjes in.

Maal de noten,koriander,eieren,karnemelk en kaas in de keukenmachine tot een egale massa,breng op smaak met versgemalen zwarte peper en zout.Als je ervan houd kun je ook nog een knoflookteentje en een rood pepertje mee malen.
Schep het mengsel in het ingevette cakeblik en bak het "gehakt" in het midden van de voorverwarmde gaar en mooi bruin 1n 45 minuten.
Stort het notengehakt en snij het in plakken.
Lekker bij gebakken aardappeltjes en een frisse salade,koud ook lekker op brood,dan wel in dunne plakjes gesneden.

Tempeh met paksoi:
Ingrediënten:

* 250 g tempeh in kleine blokjes,
* 1 flinke struik paksoi en repen,
* 125 g tauge,afgespoeld met heet water en daarna onder koud stromend water,uitgelekt,
* 50 g peultjes of sugar snaps,3 minuutjes beetgaar gekookt,
* 1 klein blikje tomatenpuree,
* 1 theel sambal manis,
* 2 eetl ketjap manis,
* versgemalen zwarte peper,
* scheutje gembersiroop,
* 4 eetl (olijf-) olie,

Verhit de olie in een wok en bak hierin op hoog vuur al omscheppend de tempeh goudbruin.Voeg de tomatenpuree en een scheut water toe en roer tot de tomatenpuree is opgelost.Voeg nu de tauge,paksoi en de peultjes toe en bak deze,al omscheppend,4 minuutjes mee.
Breng op smaak met de ketjap,sambal,gembersiroop,versgemalen zwarte peper en eventueel nog wat zout.Lekker met basmatirijst, zoetzure komkommersalade en gebakken banaan.

Snelle Quorn Bolognese:
Ingrediënten:
* 350 g quorn fijngehakt,
* 2 eetl olijfolie,
* 7 dl tomatensaus uit een fles,
* 2 eetl fijngehakte Italiaanse kruiden,ik neem altijd oregano en basilicum,
* mespunt chilipoeder,
* 2 theel suiker,
* 1 groentebouillontablet.

Verhit de olijfolie in een pan en bak hierin de quorn bruin.Voeg de tomatensaus,Italiaanse kruiden,chilipoeder en suiker toe en verkruimel de bouillontablet erboven,roer goed door elkaar en laat de saus op een laag vuur 3 minuutjes pruttelen.
Lekker met spaghetti of tagliatelle,versgeraspte Parmezaanse kaas en kropsla met tomaatjes en bosuitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle soorten curry! En dan dus tofu/temphe/blokjes roomkaas inplaats van vlees :) heeeeerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spruitjes, paprika, cashewnoten, stukjes des (of andere vleesvervanger) met zoetzure saus en rijst. Erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles uit "de Dikke vegetariër"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak zelf vaak dit recept. Heerlijk gemarineerde tempeh en lekker romige aardappelpuree: http://www.happyherbi.com/hoofdgerechten.html

Je kunt ook kijken op www.plantaardigmaandag.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel en lekker, zou nog wel wat meer groenten toevoegen. Cashew noten zijn ook erg lekker erbij of in.