Sushi is uiterst gezond, omdat het zeer vetarm is. Bovendien helpt het hoge aandeel aan onverzadigde vetzuren beroertes, hartinfarcten en zelfs kanker te voorkomen. En de rijst laat tijdens de vertering de bloedsuikerspiegel langzamer stijgen. Daardoor houdt de verzadiging langer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gekookte rijst, iets groente-achtigs, rauwe vis.....ja hoor, best gezond, Mits je terughoudend bent met zout / zoute sauzen . ingezouten groente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen gezond maar ook nog lekker.
Alles wat er in gaat is goed voor een mens, vis, rijst, kruiden en groenten, niks mis mee.
Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja .. vis is altijd gezond, bevat veel omega3 welk goed is voor het hart en bloedvaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee,maar vanmezelf denk ik wel dat het gezond is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo gezond is het niet. 50% kans dat je besmet raakt, was laatst nog op Discovery meen ik bij ´Monsters inside me´.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een site waarop eea staat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral de vegetarische sushi is heel gezond, er bestaan ontzettend veel recepten zonder vlees en vis sushi te maken.
Over vis zijn er veel discussies of dit nou wel of niet gezond is. Ze bevatten veel gezonde vetzuren, maar kunnen ook weer veel gifstoffen en zware metalen bevatten, zoals de link in bovenstaand antwoord al zegt.