uit eten geweest, personeel verkeerde rekening gegeven.Buiten het restaurant komt personeel alsnog met andere rekening,moet er alsnog betaalt worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het onbegrijpelijk dat je deze vraag zelfs maar stelt!!! Dat je zelfs maar overweegt of hebt overwogen om niet te betalen!!! Fatsoen moet je doen.

Antwoorden (12)

Ja natuurlijk. Andersom was jij toch ook terug gegaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je twéé keer de volle prijs moeten betalen?
Ik zou het geld voor de verkeerde rekening terug eisen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk.
fouten maken is menselijk toch, en het is gewoon eerlijk en reeel dat je betaalt voor hetgeen je verteerd hebt.
13 jaar geleden
Wat is je weerwoord? We betalen niet! Lijkt mij niet de meest chique oplossing. Iedereen kan zich vergissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk. Je hebt op de kaart kunnen zien hoeveel je keuzes kosten, dus het is redelijk dat je dat ook echt betaalt.

Ik zou uiteraard wél de nieuwe rekening zorgvuldiger op juistheid controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sanp eigenlijk niet dat je bij de eerste rekening al niet gezien hebt dat die verkeerd was. Je kunt van tevoren al wel redelijk inschatten hoe veel geld je kwijt zou moeten zijn. Als het bedrag dan behoorlijk afwijkt, dan weet je toch al dat er iets niet klopt? Daarnaast zijn de restaurant rekeningen ook bijna overal gespecificeerd, dus moet het je wel opgevallen zijn dat je de verkeerde rekening had.
Natuurlijk moet je u ze je achterna gekomen is mee terug naar binnen om ervoor te zorgen dat je alsnog betaald wat je ze verschuldigd bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen betalen, wat je benuttigd hebt, verder niets betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee!!!!

Jij hebt om een rekening gevraagd, en betaald! Dus jij hebt aan je plicht voldaan!
Jij hebt het restaurant inmiddels verlaten, en het personeel van het restaurant heeft hun eigen fout ontdekt en hebben jouw nog weten te achterhalen, MAAR je hebt inmiddels hun restaurant verlaten dus hebben zij geen poot om op te staan!

Een fout maken in het bedrijfsleven kost bijna altijd geld, dit komt in alle bedrijfstakken voor!

Het is wel volwassen en sportief om de eventuele fout recht te zetten! Dus eerst geld terug van de verkeerde rekening, om vervolgens de goede rekening te betalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat eigenaardig dat je erover denkt het genuttigde niet te betalen. Wat zou jij doen als het jouw restaurant was; zou je niet ook de klant achterna gaan om de fout te corrigeren? Wel zou het leuk zijn als ze je dan een kopje koffie aanbieden vanwege de vergissing en het gedoe daardoor op straat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima antwoord +
ik vind eigenlijk van niet,want het is toch een fout van het personeel.
maar als je zo lief bent kan je betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je teveel hebt betaald en je ziet het ga je toch ook terug ?Anders vind ik het als het personeel het te laat in de gaten hebt en je bent al weg.Dan zeg ik op mijn beurt dan moet je maar opletten.Maar als ze je nog zien en erover beginnen dan is het naar mijn gevoel acceptable dat je het betaalt vergissen is menselijk.Tenslotte moet het personeel het zelf van hun tip weer terug betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wettelijk gezien hoef je het niet te betalen, aangezien je de rekening betaald hebt die hun je gaven. Het zou wel netjes zijn als je het nog gewoon zou betalen. Andersom zou je denk ik wel weer terug gegaan zijn als je er achter kwam dat je teveel betaald hebt.