Sushi wordt in tegenstelling tot sashimi traditioneel niet met stokjes gegeten maar met de hand. De Japanners steken een sushi in zijn geheel in hun mond, hoewel velen ook stokjes gebruiken. De meeste westerlingen vinden het echter een wat grote hap, zij zullen de sushi liever afhappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk met stokjes! Sushi is een Japans gerecht en daar wordt het met stokjes gegeten.
Sashimi mag je wel met je handen eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn voorgangers hebben beide gelijk:
Hoe eet je sushi?
De manier om sushi te eten is met je handen (of met stokjes) en als dip gebruik je sojasaus eventueel pittiger gemaakt met wasabi. Wasabi is japanse mierikswortel en flink sterk van smaak. Als je Nigiri sushi in soja dipt moet je alleen de vis in de soja dippen en niet de rijst, anders valt die uit elkaar. Sommige sushi hebben geen dip nodig, tenminste dat vind ik, en dat is Unagi en Anago, die zijn al op smaak gebracht met een zoetige saus.
Bronnen: