Wat kun je eraan doen om je lever gezond te houden? Of verbeteren?

Bijvoorbeeld welke voedingsmiddelen wat kan ik het best eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (8)

Je kunt weinig vet gebruiken en geen alcohol drinken of heel matig alcohol drinken, maximaal 2 glazen per dag en niet elke dag alcohol drinken zodat je lever de gelegenheid krijgt om de giftige stoffen te verwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
artisjokken staan bekend om de reinigende werking van de lever...
verder wees matig met alcohol....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn er nog meer producten die
Goed zijn want ben er namelijk niet zo dol op. Haha
Je zou een leverreinigingskuur kunnen overwegen.
Daarin bestaan vele varianten, dus je kunt het best zelf even googelen welke variant het beste bij jou past.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een hele bekende is die van Hulda Clark
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karnemelk heeft een bloedzuiverende werking.
Hoe schoner je bloed hoe minder je de lever belast.
Drink en rook je veel .
Dan is je lever de hele dag bezig,,,en krijgt deze geen rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ precies...
Toastbrood eten, mager vlees,kip,kalkoen,vis,witloof,andijvie,grapefruit,tuinkers,
rammenas,waterkers,prei,bosui,bieslook,paksoi,broccoli,
wortel.

Soja producten en Mariadistel.
Mariadistel is een geneeskrachtige plant die dus verwant is met de artisjok.
Mariadistel bestaat vooral uit antioxidanten die de lever zouden beschermen en herstellen. Ik koop dit in een natuurwinkel "Carduus Marianus van BuurManns"

Kruiden die verlichting brengen zijn: Peterselie,knoflook,tijm,marjolijn,mierikswortel,bonenkruid.
Infuus van :ijzerkruidthee,gemberthee,brandnetelthee alsook Molkosan van Dr Vogel.
En uiteraard zijn chocolade,vettige gerechten en alcohol niet goed voor de lever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar was dat minpunt voor??Zoek het zelf maar op en je zult zien dat deze informatie juist is..!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rustig maar, van mij krijg je een dikke plus :)
Klopt helemaal, het hele rijtje.
Ik zou witlof er ook nog aan toevoegen, en géén produkten met al teveel E-nummers, en zo min mogelijk bespoten groenten.
Evt als kuur bij het veranderde voedingspatroon Hepatodoron, dit is een leveropbouwend homeopathisch middel.
hmm meer een antwoord dan een reactie :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist,maar niet alle E-nummers zijn schadelijk,ik heb een lijstje bij wanneer ik ga winkelen met alle kankerverwekkende E-nummers ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te zwaar eten geef de voorkeur aan fruit niet te veel vlees want vlees is moeilijk verteerbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink geen alcohol!!

De Islam heeft het niet voor niets verboden!!

Rook niet!! Dat heeft de Islam ook niet voor niks verboden!!

Het is allemaal troep die je binnenkrijgt!!