Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er restaurants in Nederland bij wie drank verplicht is?

Dus dat je bij het bestelde eten verplicht bent om een drankje pp te nemen.
Zo welke?

Amadea
een maand geleden
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel heeft men op diverse plekken de regel dat je alleen van de toiletten gebruik mag maken als je een consumptie bestelt.
KleinDuimpje
een maand geleden
Elk restaurant heeft huisregels.
Bij het ene restaurant krijg je gratis kraanwater, bij het ander niet.
Er zijn restaurants waar je helemaal geen kraanwater krijgt, maar waar je spa moet bestellen.
Bij het ene restaurant mag je zonder consumptie naar het toilet, bij de ander niet.
Terug naar jouw vraag. Vooral bij restaurants waar je voor een bepaald bedrag onbeperkt mag eten (wel of niet met tijd), ben je soms verplicht een consumptie te nemen tegen betaling. Dat begrijp ik ook nog.
Sommigen eten daar zoveel, dat het restaurant bijna niks overhoudt aan zo’n klant. Met drank kun je flink verdienen.
KleinDuimpje
een maand geleden
https://hetgroenepaleis.nl/huisregels/
Duidelijk vermeld in de huisregels

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

In Nederland is het niet gebruikelijk dat je verplicht een drankje moet bestellen bij je eten. Meestal is het een keuze, maar sommige restaurants of eetgelegenheden kunnen een ‘drankverplichting’ hebben, vooral als ze een all-you-can-eat of menu-concept aanbieden.

Restaurants die vaak een drankverplichting hebben, zijn bijvoorbeeld tapas- of grillrestaurants. Ook bij buffetrestaurants kan het voorkomen dat je minimaal een drankje moet bestellen om een tafel te reserveren of om gebruik te maken van het buffet.

Het is altijd een goed idee om van tevoren te informeren bij het restaurant waar je naartoe wilt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Wie heeft hier ervaring met restaurants in Nederland waar je verplicht een drankje moet bestellen? Welke tips hebben jullie hierover?
(Lees meer...)
een maand geleden
ronron1212
een maand geleden
Onzin want dat is bij all you can eat is dat gratis zit in de prij. Verder kan een restaurant dat niet verplichten.
tinus1969
een maand geleden
Niet bij alke all-you-can-eat is drank inbegrepen. Integendeel, mijn ervaring is dat (in NL in ieder geval) drank altijd alart gaat, zeker alcoholische. Daar wordt namelijk het geld mee verdiend.
AnnBoo8146
een maand geleden
Naast dat Gwen blijkbaar weer wat zit te dromen, geeft zij geen antwoord op de vraag. Er wordt om concrete voorbeelden van restaurants gevraagd.
Ja, er zijn zeker restaurant die dat verplicht stellen.

Bijvoorbeeld bij de Sushi Mall in Groningen, maar ongetwijfeld zijn er veel meer restaurants die deze regel hanteren.

Bij de Sushi Mall kun je kiezen tussen all-you-can-eat inclusief drankjes (beperkte keuze frisdrank, bier, huiswijn) of exclusief drankjes. Als je kiest voor het menu exclusief drankjes is het verplicht om minimaal 1 drankje te bestellen per persoon en dat mag dan geen kraanwater zijn.

"Voor het arrangement exclusief drinken dient u minimaal één drankje (niet zijnde kraanwater) te bestellen per persoon. Uw eerste drankje mag geen kraanwater zijn. Pas na uw eerste drankje mag u pas kraanwater bestellen."
(Lees meer...)
een maand geleden
ronron1212
een maand geleden
Lees hier iets anders https://www.horecagroningen.nl/gelegenheid/sushi-mall/
Inekez1
een maand geleden
Je leest niet iets anders, je leest minder. Ik gaf zelf al aan dat er OOK de mogelijkheid is voor all-you-can-eat inclusief drankjes. En ik heb toch wel een sterk vermoeden dat de website van het betreffende restaurant zelf het meest volledig en up-to-date is.
ronron1212
een maand geleden
Ja dus niet alles wat jij zegt all inclus
Abcde
een maand geleden
ronron1212, Jij laat een promotiesite zien voor de horeca in Groningen. Daar is ruimte voor een korte omschrijving van wat de restaurants te bieden hebben. Als je precies wil weten, wat je er kunt eten en drinken en welke voorwaarden daarbij horen, dan lees je de officiële site van het betreffende restaurant.
Inekez1
een maand geleden
@ronron, kun je alsjeblieft gewone zinnen maken en iets met interpunctie gaan doen? Ik snap geen bal van je reactie. "Ja dus niet alles wat jij zegt all inclus"
ronron1212
een maand geleden
Ja inclus moeilijk woord dat zeer gebruikelijk is nederland staat voor inclusief niets bijzonders gewoon nederlands
tinus1969
een maand geleden
@ronron
‘ Lees hier iets anders’ Ik niet echt. Of kun je precies uitleggen wat je anders leest?
ronron1212
een maand geleden
@tinus1969 zo moeilijk zelf het verschil te zien in mijn link staat alleen alles inclusief en niet een betaald drank versie
KleinDuimpje
een maand geleden
Ronron1212,
Deze discussie klopt niet.
Inekez1 zegt dat bij dat restaurant gekozen kan worden uit twee opties:
1 onbeperkt eten inclusief onbeperkt drinken.
2 onbeperkt eten zonder onbeperkt drinken, maar dan ben je verplicht één consumptie te betalen.
Zij toont dit aan met de website van het restaurant.
Dit antwoord klopt dus.
Jij komt met een website waar ook dat betreffende restaurant gepromoot wordt. Daar wordt alleen optie 1 gepromoot. Ofwel, dat is geen volledige informatie.
tinus1969
een maand geleden
@ronron ‘ @tinus1969 zo moeilijk zelf het verschil te zien in mijn link staat alleen alles inclusief en niet een betaald drank versie’
En welke vd 2 zou dan juist zijn?
Inekez1
een maand geleden
@ronron, "Ja inclus moeilijk woord dat zeer gebruikelijk is nederland staat voor inclusief niets bijzonders gewoon nederlands" Inclus is geen goed Nederlands woord. Je bedoelt denk ik 'incluis'. Als afkorting mag je ook incl. schrijven. Maar het gaat mij helemaal niet om de betekenis van een woord of afkorting. Als ik dat niet had begrepen dan had ik dát wel gevraagd. Ik vroeg je letterlijk dit: kun je alsjeblieft gewone zinnen maken en iets met interpunctie gaan doen? En dan denk jij om de één of andere reden dat ik het woord 'inclus' niet snap? Voor de duidelijkheid: interpunctie betekent dat je punten of komma's moet gebruiken en niet allerlei woorden zomaar achter elkaar gooien. Jij schrijft "Ja dus niet alles wat jij zegt all inclus" Wat bedoel je dan?
"Ja. Dus niet alles. Wat jij zegt: all inclus"
of "Ja. Dus niet alles wat jij zegt. All inclus"
of "Ja, dus? Niet alles wat jij zegt. All inclus"
of "Ja dus! Niet alles wat jij zegt. All inclus"
of "Ja, dus? Niet alles. Wat jij zegt: all inclus"
of "Ja dus! Niet alles. Wat jij zegt: all inclus"
of "Ja, dus niet! Alles wat jij zegt: all inclus" Er zit verschil in betekenis tussen de zinnen en daarom is het belangrijk dat je punten of komma's gebruikt. Nog duidelijker zou het zijn als je eens gewoon normale zinnen gaat gebruiken in plaats van losse woorden of halve zinnen.
TurfGraver
een maand geleden
@Inekez1 een +.
En dan vooral voor de reacties op je eigen antwoord. :D
KleinDuimpje
een maand geleden
Ja? Dus niet alles wat jij zegt; all inclus!
Zo las ik het ;-))
erotisi
een maand geleden
Wat zou eigelijk de winst marge op drank tov eten zijn?
KleinDuimpje
een maand geleden
https://www.theforkmanager.com/nl/blog/restaurant-management/margepercentage-gemiddelde-winstmarge-horeca Wordt hier best goed uitgelegd.
ronron1212
een maand geleden
@Inekez1 oef wat is dat beter lezen zeg sta er versteld van wat een techniek zeg
tinus1969
een maand geleden
@ron eens met Ineke; kun je alsjeblieft gewone zinnen maken en iets met interpunctie gaan doen?
Z512099
een maand geleden
Heerlijk, deze roman te lezen.
crispy
een maand geleden
Na het lezen van deze roman lijkt het me dat 't het beste is om hem gewoon te negeren.
TurfGraver
een maand geleden
Iets als:
Met een duif schaken. ;)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing