Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen als gast in horeca tegen onderling ruziënde gasten?

Vandaag met dochterlief gaan uiteten. Bewust tijd voor elkaar maken. Lekker ontspannen. Dat was het plan.
Het restaurant zit vol. De bediening bestaat uit voornamelijk jonge mensen.
Het stel achter mij heeft continu ruzie met elkaar gemaakt. Geen grap.
De achterkant van mijn stoel en de achterkant van de stoel van de ‘dame’ in kwestie stonden bijna tegen elkaar.
Wat kan ik doen als gast?
Het personeel deed of hun neus bloedde, wat ik begrijp.
Er was geen andere tafel beschikbaar.
Ik wilde het gelukkige koppel aanspreken, maar dat wilde mijn dochter niet. Is misschien ook verstandiger.
Ik kon opstappen, maar had al een deel van het afgesproken menu genuttigd.
Trek je als gast aan het kortste eind?

tinus1969
7 maanden geleden
Je had ze toch moeten aanspreken. Er was niet echt een andere optie (meer).
TurfGraver
7 maanden geleden
Verantwoording van horeca ondernemer. Het zijn tenslotte (net als jij) zijn gasten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als gast heb je zeker opties, ook al voelt het soms lastig. Je kunt eerst proberen om zelf het gesprek aan te gaan met het koppel als je je daar comfortabel bij voelt. Zeg iets als: "Hé, ik hoop dat het goed met jullie gaat, maar het is een klein restaurant en ik wil graag de avond zonder ruzie doorbrengen."

Als dat niet lukt of je voelt je daar niet prettig bij, kun je ook de bediening aanspreken. Laat ze weten dat de situatie je ervaring verpest. Ze kunnen wellicht op een diplomatieke manier ingrijpen of je in een andere ruimte zetten als dat mogelijk is.

Soms krijg je gewoon niet de ervaring die je wilt, maar je hebt recht op een fijne avond uit. Dat geldt ook voor je dochter.

Wie heeft soortgelijke ervaringen als gast in de horeca? Wat deden jullie in zo’n situatie?
(Lees meer...)
7 maanden geleden
Je kunt vriendelijk vragen of de gasten iets zachter kunnen praten, vooral als het lawaai de ervaring van andere gasten beïnvloedt. Als de situatie niet wordt opgelost, kun je de medewerker van de horeca benaderen en vragen om hulp. Het personeel is daarom aangewezen om de situatie te beheren en eventueel een andere tafel aan te bieden of de gasten te informeren over het gedrag. De medewerkers zijn verantwoordelijk voor een veilige en aangename omgeving voor iedereen.

En zo zijn de regels maar ja... Ik denk niet dat je andere opties hebt helaas.
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing