waar kan ik eierbal bestellen bij een snackbar?

Liefst in Friesland!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heet dat niet "vogel nestje"?? Een gehaktbal met een gekookt ei erin ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja , soort bitterbal met ei erin. Dat noemen we eierbal. Maar vogelnestje is volgens mij niet juiste naam.

Antwoorden (3)

In Leeuwarden bij Snackbar Dave voor € 1,95
http://www.thuisbezorgd.nl/snackbar-dave

en bij
Double FF Noord
http://www.thuisbezorgd.nl/double-ff voor € 1,90

Op deze site vind je meer plaatsen in Friesland waar ze eten thuisbezorgen.
http://www.thuisbezorgd.nl/eten-bestellen-friesland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een eierbal bestaat uit een hard gekookt ei in ragout, wat vervolgens wordt gepaneerd en gefrituurd. Het is een zeer populaire snack in Noord- en Oost-Nederland, waar het bij automatieken, snackbars en cafetaria's te verkrijgen is. Buiten die regio's heeft de eierbal nauwelijks bekendheid. Geen gehakt dus, maar ragout - net als een bitterbal en een kroket.
De oorsprong van het recept ligt in Schotland. Zodoende wordt de bal in Groot-Brittannië 'Scotch egg' genoemd.

Er zijn nogal wat plaatsen in Friesland, dus is een opsomming geven van alle snackbars waar je een eierbal kunt bestellen is ondoenlijk. Als voorbeeld geef ik er twee, maar in principe moet je het in alle Friese snackbars kunnen bestellen!:
Alex's Snackcorner, 2e Woudstraat 1, 8606CG Sneek
El Rio, Zuidkade 63, 9203 CP Drachten
Amadea
11 jaar geleden
De oudste referentie aan een eierbal in Nederland die ik ken komt van cafetaria De Koning in Groningen, waar de overgrootvader ze al zelf maakte.