Hoe heet dit chineze gerecht?

Het is vlees, lichtroze van binnen en donkerbruin knapperig van buiten. Ik weet niet of het kip of rund of varken is. (ex-vegetarier) Vaak wordt het geserveerd in reepjes.

1.4K

Het beste antwoord

Het kunnen verschillende dingen zijn.

Het kan Babi Pangang (gefrituurde varkensvlees) zijn zoals meesten hier beweren, maar dat is vaak wit van binnen.

Ook kan het Ahirue (eendenborstfilet) zijn, wat vaak wel in reepjes wordt gesneden.

Het kan ook Botaniku Furai (gefrituurde varkenshaas) zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk is het babi pangang en dat is varkensvlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Babi pangang inderdaad, erg lekker vind ik zelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Babi Pangang. Reepjes vlees van varkensvlees, meestal geserveerd met de speciale babi pangangsaus of sate saus.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Het is varkensvlees en heet Char-Siu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Char-Siu of Tsa-Siu is toch rood?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja
Het kan ook pekingeend zijn.

Maar in reepjes zal het wel babi pangang zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het Babi-Pangang, varkensvlees buikspek met zwoerd wat het zo lekker knapperig maakt.