Wat zijn de populairste gerechten in de spaanse keuken?

Ik ken eigenlijk alleen maar tapas...

Antoni
een jaar geleden
@lieveheersbeestjeee, Mel i Mató, een nagerecht van geitenkaas (Mató) met honing (Mel), is populair in Catalonië, de streek rond Barcelona.

Antwoorden (3)

de meest typische gerechten uit de Spaanse keuken:

Paella
Cocido madrileño
Fabada asturiana
Gazpacho en Salmorejo
Tortilla de patatas
Pulpo a Feira
Croquetas
Migas
Calçots
Papas arrugadas
een jaar geleden
Tapas zijn inderdaad een bekend onderdeel van de Spaanse keuken, maar er zijn nog veel meer heerlijke gerechten te ontdekken! Hieronder vind je een lijst met enkele van de meest populaire gerechten in de Spaanse keuken:

- Paella - Een rijstgerecht met vis, schelpdieren, kip en/of konijn, bereid met saffraan en andere kruiden.

- Tortilla de patatas - Een aardappelomelet die zowel warm als koud wordt gegeten, vaak als tapa.

- Gazpacho - Een koude soep gemaakt van tomaten, komkommer, paprika, knoflook en olijfolie.

- Churros con chocolate - Gefrituurde deegstaven, meestal geserveerd met een kop warme, dikke chocolade om in te dippen.

- Croquetas - Kleine, gefrituurde balletjes gevuld met ham, kip, vis of groenten.

- Pulpo a la gallega - Octopus gekookt in een pot met paprika, zout en olijfolie, typisch geserveerd in Galicië.

- Patatas bravas - Gekruide aardappelpartjes, meestal geserveerd met een pittige tomatensaus.

- Albóndigas - Gehaktballetjes in een tomatensaus, soms met een vleugje Spaanse paprika.

- Pan con tomate - Geroosterd brood met knoflook en verse tomaten, besprenkeld met olijfolie.

- Pimientos de Padrón - Gegrilde groene pepers, soms pittig en soms mild.

Elke regio van Spanje heeft zijn eigen culinaire specialiteiten en gerechten, dus er valt nog veel meer te ontdekken!
Enkele populaire gerechten in de Spaanse keuken zijn paella, tortilla española, gazpacho, patatas bravas en churros con chocolate.
10 maanden geleden