Is Turks eten eigenlijk gezond? Döner en Turkse pizza etc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen Turks eten, dat is Turkse fastfood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar fastfood is eten. Fast"food" toch?(:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar dit is zoiets als vragen of Nederlands eten gezond is, en vervolgens daar zakken friet met mayo, frikadellen en berenklauwen mee bedoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef je gelijk, mijn fout..

Het beste antwoord

Té veel is nooit gezond, ja Turks eten is gezond, net als alle soorten eten maar dan moet je niet dit soort eten eten. Probeer de wat meer regionale producten, niet de etenswaren voor de massa. Wel moet ik zeggen, het is lekker haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel

Andere antwoorden (6)

Ja, maar niet teveel en natuurlijk is het wel vettig dus ik zou het niet iedere dag eten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er zitten nauwelijks groentes bij.
En die ijsbergsla die je er bij krijgt, dat stelt niets voor qua voedingswaarde.
Als je er zelf een heel gezonde salade bij maakt met bijv. paprika, walnoten, tomaten, ananas en groene sla, dan is het nog een aardige maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turks eten kan heel gezond zijn, net zoals de mediterraanse keuken. De gerechten zijn meestal gebaseerd op vers fruit en groente, gegrild vlees of vis en vele soorten salades.
Maar je noemt nu juist twee typische Turkse gerechten die zowel hier als daar onder de noemer fastfood vallen en dat is minder gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi beantwoord
De gerechten die je aangeeft hebben geen gezonde waardes. Turken eten wel goede groentes zoals tomaten (wat eigenlijk weer een fruit is), paprika's, sla etc. maar dat doen ze overal in het Middellandse zeegebied.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil niet goor klinken maar heel wassen de mensen in de Turkse winkels hun handen niet en ze wassen nauwelijks de groentes meestal he niet altijd ik heb het zelf gezien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, je hebt een diepgaand onderzoek van alle Turkse zaken in Nederland gedaan? Heb je dat onderzoek ook gepubliceerd? Dat wil ik dan wel lezen. Want nu klink je niet goor, maar bevooroordeeld op basis van een incident.
De Turkse keuken is enorm gevarieerd, maakt gebruik van veel verse groenten, vis, vlees, fruit, gezonde vetten en veel verschillende heerlijke kruiden. natuurlijk kun je er de mist mee ingaan als je er te eenzijdig gebruik van maakt zoals heel veel alleen maar Döner kebab of Turkse pizza maar dat geldt voor elke keuken. Maar gezond Turks eten is uitstekend mogelijk.