supersize en cola light

hoe komt het dat je flinke mensen, bij de mac donalds een supersize menu ziet nemen en een cola light erbij!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dan hoeven ze(vinden ze zelf) zich niet zo schuldig te voelen,dat ze zo veel caloriën wegstouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk antwoord, helemaal mee eens

Andere antwoorden (10)

ik doe niet aan de slanke lijn, maar ik drink toch cola light.
ik vind gewone cola lang zo lekker niet.
gewoon kwestie van smaak dus.

en de mensen die wel aan de slanke lijn doen, denken zo misschien de schade wat te beperken ;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, er bestaan ook gewoon mensen die altijd cola light drinken. Bij mij is het bijvoorbeeld omdat ik het gewend ben omdat ik een partner heb met diabetes. Gewoon een gewoonte. +
Zo raar vind ik dat niet. Natuurlijk is een supersize-menu niet goed voor de lijn. Maar die mensen vinden het blijkbaar wel lekker. Dat betekent niet dat ze óók nog cola met suiker moeten drinken als ze cola light net zo goed lekker vinden.

Het idee "als je toch al <...>, dan kun je net zo goed <...>" is eigenlijk onzinnig. Eén slecht ding betekent niet dat het tweede slechte ding niet meer uitmaakt.

Je zou je net zo goed af kunnen vragen waarom sommige mensen die vet eten niet roken, 'want ze gaan toch wel dood aan hart- en vaatziekten'.

Zo werkt het niet. Ook voor die mensen is roken nog steeds ongezond, en ook voor die mensen bevat een halve liter niet-light cola extreem veel suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Owowow, misgedrukt. Wilde je een welverdiend plusje geven! Mijn nederige excuses.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi, geeft niets!
Rieneke1
13 jaar geleden
verdiend plusje suzy :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies.
Ik zou best een patatje of een hamburger mogen eten (al zul je mij nog niet dood aantreffen bij de Mac), maar suiker (dus cola) is een dikke no-no met mijn suiker. Al die vooroordelen altijd..bah.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooroordelen Marleen, tis al een vooroordeel ervan uit te gaan dat het een vooroordeel is,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk niet, kancho. De mensen die een ander ('flink' of niet) erop beoordelen dat ze bij hun menu een cola light nemen, die hébben een vooroordeel. Je kunt niet als je daarachter in de rij staat tegen elkaar zeggen 'kijk eens wat stom, een groot menu en toch cola light' zónder een vooroordeel te hebben over die persoon. Dat jij het woord 'vooroordeel' niet leuk vindt, tja, wie de schoen past...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan te bedenken dat ik het niet eens tegen jou had! geloof dat mijn reactie op de reactie van Marleen was! ja inderdaad wie de schoen past trekt hem aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof het of niet, maar dat had ik begrepen, kancho. Het feit dat je inging op een door Marleen gebruikte term was daar wel een aanwijzing voor, net als het gebruik van de naam Marleen. Het werkt echter zo dat iedereen op iedereen mag reageren. Marleen reageert op mij, jij op Marleen, en ik weer op jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dit had Suzy al zo mooi uitgelegd, dat ik het niet nog eens hoefde te herhalen. Je vraag impliceert onomwonden een vooroordeel voer dikke mensen ; "waarom zouden ze colalight drinken, vet zijn ze toch al".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor ik vind het vreemd om 1000 kalorie in je straatje te stoppen, en dan vervolgens cola light er achter aan te gooien! en dan roepen ik snap er niets van? Ik kom zelfs aan van een glas water!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dát is nou het vooroordeel. Mooie demonstratie, dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nou een uitstekend voorbeeld van een vooroordeel van jou ; wie zegt dat ze dat denken ?? Wie zegt dat ze dat zeggen ?? Wie zegt dat ze helemaal niet weten waar ze dik van zijn ?? Natuurlijk is dat vreemd, maar ik ken dan ook niet één dikkerd die niet weet dat elk pondje door het mondje gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovendien, ik zie geen enkele reden waarom mensen die '1000 kalorie in hun straatje stoppen' daar per se de 210 calorieën van een grote regular cola achteraan zouden moeten gooien, alleen opdat kancho het niet zo vreemd zal vinden. Het is wonderlijk, maar die mensen die roepen dat ze aankomen van een glas water ben ik óók nooit in het echte leven tegengekomen. Wie zou dat cliché toch ooit de wereld ingeholpen hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk is het een combinatie van een grote trek en 'alle kleine beetjes helpen'. Als er calorieloze patat was, hadden ze die misschien ook wel gekozen. Bij MacDonalds is de keuze uit gezond eten nu eenmaal nihil, aangezien zelfs de salades meer calorieën bevatten dan de hamburgers. Dan moet je je gaan afvragen waarom dikke mensen bij MacDonalds eten, maarja, dat vraag ik me eerlijk gezegd van iederéén af, ook van dunne mensen.
misschien om hun geweten wat te sussen...
13 jaar geleden
Geen normale cola nemen scheelt al snel 70 % van de calorieën van de gehele maaltijd.
Daarnaast vind ik normale cola ronduit smerig, net zoals een McD hamburger trouwens.
Kortom laat ieder lekker zijn eigen beslissingen nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha dat is een goeie.
Voor de smaak kan ik begrijpen!!
Wat jij je afvraagt doe ik ook :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet alleen geen light te drinken omdat je niet dik wil worden, het kan ook zijn dat je het gewoon lekkerder vind dan gewone cola. Zoals IK bijvoorbeeld! Ik vind gewone cola te zoet, maar cola light heerlijk. Dus ik bestel het overal bij, ook bij een super kingsize menu :).. voor de lekker dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat mensen na het eten van zo'n menu vaak direct spijt krijgen (weer te vet gegeten)
en dan cola light gaan drinken om .......
omdat dat lekker is....

lang leve mac
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle flinke mensen eten ongezond. Dit heeft echter te maken met je spijsvertering. Hoe sneller hoe minder flink.
Ik zie ook vaker beste mager mensen 3 borden vol vet eten naar binnen schuiven en komen geen kilo aan.
Dat zegt nou weer niet dat ze gezond en fit zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is niks vreemd aan,sommige vinden light lekkerder als gewone cola
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon.OMdat ze het lekker vinden