Waar smaakt rendier ongeveer naar?

Ik zag gisteren de reclame voorbij schieten dat New York Pizza rendierpizza heeft. Dus een beetje de vraag: waar smaakt rendier ongeveer naar en past dat eigenlijk wel bij pizza?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Da's hetzelfde vragen als waar smaakt rund naar...? Hangt af welk deel van het dier...!
Antoni
7 jaar geleden
Op IJsland at ik vlees van de papegaaiduiker. Je zou verwachten dat dat lijkt op of smaakt naar kippenvlees, dat immers ook van een vogel komt, maar het leek meer op en smaakte meer naar rundvlees. Zo kan je toch best beschrijven hoe vlees van een bepaald dier smaakt, @freekfluweel?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erg lekker. ;)

Antwoorden (1)

Rendiervlees heeft een milde wildsmaak, maar die is niet erg aanwezig. Je moet het lekker kruiden om er wat van te maken. En dat gaat juist goed op een pizza.
Het is met 2 tot 4 procent vet bovendien een van de magerste vleessoorten. Dus mooi om de vette kaas op de pizza mee te compenseren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het vlees is dieprood van kleur en sappig. Ook dat zijn eigenschappen die kleur en 'bite' geven aan een pizza.
Amadea