Wat is een toegankelijk stukje vis voor een niet-vis liefhebber?

Binnenkort ga ik met vrienden naar een visrestaurant maar ben absoluut geen visliefhebber. Kibbeling, lekkerbek gaat nog wel maar de rode soorten (zalm, tonijn) zijn niet mijn ding. Iemand suggesties om toch avontuurlijk een 'makkelijk' visje te nemen? Sliptong een idee?

Toegevoegd na 51 seconden:
overigens ben ik wel behendig met mes en vork maar het moet geen zoektocht worden naar graten

16.4K
Amadea
7 jaar geleden
Vraag naar graatvrije filet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Filet is altijd vrij van graten of botten.
paulus811
7 jaar geleden
Weet je wel zeker dat het visrestaurant geen enkel gerecht zonder vis heeft?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Naar een visrestaurant zou ik alleen gaan met mensen als ik er zeker van zou zijn dat allen visliefhebbers zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik moet ook niks van vis hebben, maar een garnalen -en/of krabcocktail vind ik wel lekker. Misschien een optie...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een garnalen- of krabcocktail is toch alleen een voorgerecht?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En als ik dat als hoofdgerecht wil? Dan neem ik dat als hoofdgerecht. Denk dat het restaurant er niet van wakker zal liggen, zo lang ik mijn rekening maar betaal.

Antwoorden (3)

Je zoekt eigenlijk een vis waar niet zo'n vissige smaak aan zit. Dat is bij de meeste witte vissoorten wel het geval. Ook sliptong is vrij neutraal van smaak, maar die zul je zelf moeten fileren.
Vissoorten waar echt weinig smaak aan zit zijn Pangasius en Tilapia. Maar dat zijn gekweekte geimporteerde vissoorten. Bij een visrestaurant zou ik kiezen voor een vis uit onze eigen Noordzee. Bijvoorbeeld een scholfilet, kabeljauw, zeebaars.
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Grappig! Door het gebruik van "wel" in de tweede zin lijk je (voor wie de zin verkeerd interpreteert) een tegenstelling te willen aangeven met de eerste zin. Dat blijkt dan weer niet zo te zijn als je de derde zin leest. De meeste witte vissoorten hebben niet zo'n vissige smaak, bedoel je, begrijp ik.
Een sliptongetje is zo delicaat van smaak en heeft het voordeel dat het maar een klein visje is met weinig vlees dat bovendien ook nog eens heel dun is per filetje. Mocht je het toch niet lekker vinden, dan hoef je er dus niet lang tegen aan te hikken, want het is zo op. Ik weet echter wel haast zeker dat je sliptong best lekker vindt! ;-)

Sliptong is ook op het bord makkelijk te eten. Er zit alleen langs de vis een rij graatjes. die je er met je vork makkelijk afduwt als hele rand. in het midden van de vis snijd je met je mes lichtjes tot op de graat het visje door om de 2 filetjes te scheiden en die til je er zo af. Aan de achterkant doe je het zelfde als je het visje omdraait.
Kind kan de was doen en zelfs mijn zoon kon het zelf als kleuter al, toen ik het hem voordeed. Hij houdt zelf ook niet zo van vis, maar een sliptongetje vindt ook hij erg lekker.
amc
7 jaar geleden
Kabeljauw heeft niet zo'n uitgesproken smaak.Lekkerbek en kibbeling zijn er ook vaak van gemaakt.Tonijn is trouwens niet erg'vissig'

Toegevoegd na 2 minuten:
En dan de kabeljauw als filet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lekkerbek en kibbeling zijn al lang niet meer van kabeljauw gemaakt: te duur! nu wordt hiervoor gebruikt "heek".