Waar zit (zat?) restaurant "La Zanzara", nabij Rome?

Jaaaaaren geleden (in 1996) was ik in Rome. Ik heb daar uitstekend gegeten in een restaurant dat "La Zanzara" heette.

Nu zoek ik dat restaurant, maar ik kan het niet meer vinden.

Het volgende herinner ik me van dit restaurant:
--  Goed restaurant (betere/duurdere klasse).
--  Ten zuidoosten, mogelijk ten zuiden, van Rome.
--  Gelegen in de heuvels.
--  Uitzicht over het dal en de omgeving.

Misschien (hier ben ik erg onzeker over) was het in de buurt van Castelgandolfo - maar dat kan ik heel erg mis hebben.

Bestaat dit restaurant nog, en zo ja: waar bevindt het zich?

escape
12 jaar geleden
Kon je daar insecten eten?
Cryofiel
12 jaar geleden
;-) Ondanks de naam van het restorant, heb ik die niet op de menukaart gezien. Maar je weet nooit waartoe de bediening bereid is wanneer je er netjes om vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teveel Deet ingevoerd in Italie?

Antwoorden (2)

Bedoel je deze?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik ben een beetje gaan googlelen.
Weet je zeker dat het Zanzara was en niet Zazara?

http://www.viamichelin.nl/web/Restaurants/Restaurants-Castel_Gandolfo-00040-Roma-Italie?strLocid=31NDFma2kxMGNOREV1TnpRNU9UYz1jTVRJdU5qUTROVEU9#description@poi=135297_41102
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Nee, dat ligt bij Carpi, tussen Verona en Bologna, 450 km ten noorden van Rome. We woonden destijds in Rome, en we zijn met de auto naar het restaurant gereden. Het was geloof ik drie kwartier tot een uur rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké,jammer,maar zou het restaurant dan nog wel bestaan?
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat weet ik niet. Misschien is het opgedoekt, misschien heeft het een andere eigenaar en een andere naam. Ik hoop dat er mensen op GV zijn die ofwel het restaurant kennen als het nog bestaat, ofwel het restaurant kennen van 15 jaar geleden, en weten waar het zich bevond. Als ik maar een adres heb, of een ongeveer-adres, kan ik de plek terugvinden en zo zelf ontdekken of daar nog steeds een restaurant is gevestigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had net een andere link geplaatst.
Cryofiel
12 jaar geleden
Het zou ook Zazara of Zarazá kunnen heten, ja. Het restaurant van je link was het niet. De omgeving ziet er echter wel zo uit zoals ik me herinner, dus het restaurant dat ik zoek kan niet heel ver weg zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze zit 7 km van Rome af als ik het goed had gezien.
Misschien kun je op die link iets vinden dat er op lijkt maar een andere naam heeft want er staan heel veel restaurants op die in de omgeving liggen. Succes ermee!!
Cryofiel
12 jaar geleden
Waar denk je dat ik al de hele avond mee bezig ben? ;-) Bedankt voor je moeite en je meedenken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan,ik hoop dat je het kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je ouders kunnen je er ook niet mee helpen?
Cryofiel
12 jaar geleden
Nee, die waren er niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik ging er vanuit dat je met je ouders in Rome woonde.
Verkeerde aanname
Cryofiel
12 jaar geleden
Mijn ouders woonden toen al een paar jaar in Nederland.
-Zo..? Jij komt nog eens ergens! Het bestaat zeker nog.
-Het restaurant heet "Zarazà". Dan ben je in Frascati geweest.
-Waarom bel je ze niet even +39 06 942 2053 en vraag of ze je een menukaart sturen dan heb je meteen alle gegevens die je nodig hebt.
-Prijs prima, eten nog beter!
-Meteen de gelegenheid om jouw Catalaans-Spaans-Italiaans nog eens op te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Het uitzicht klopt, maar in mijn herinnering lag het restaurant aan de andere kant van de weg - zeg maar aan de dalkant. De helling was steiler, en er waren wat meer bomen. Maar goed, zo'n oude herinnering kan natuurlijk fout zijn - vermengd met andere herinneringen bijvoorbeeld. Heb jij recent bij Zarazà gegeten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Frascati is een historische heuvelstad ten zuidoosten van Rome (21 km) en is gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.
-De stad is vol goede eetgelegenheden en de Frascati wijn smaakt bijzonder goed en is daarbij onverwacht goedkoop.
-Deze gegevens heb ik van een kennis (een Italiaanse topfotograaf) die nu in Holland werkt; die o.a. ook wel eens in Restaurant Zarazà had gegeten (ik niet).
-Het voornaamste voor mij was mijn poging je te helpen naar het vinden van een herinnering.
-Mijn beste herinneringen liggen in Spanje.
Zowel frisse- als onfrisse Hotels, slapen in de bush, in de auto, wakker worden tussen de cicaden, Tai-chi doen in het park of in de sneeuw van de Sierra Nevada enz.
-Sinds mijn dochter zo'n vier jaar in Rota woont ben ik een Andalusië-ganger.
-Bij deze wens ik je verder een fijn leven.