Wie weet een goed restaurant in de buurt van Vlierden (NB)?

Volgende week ga ik een week naar een bungalowpark bij Vlierden.
Als ik daar toch ben wil ik daar in de buurt lekker gaan eten met mijn vrouw ter gelegenheid van haar verjaardag volgende week.
Dus... tips gezocht.
Wie weet een goed restaurant en waarom vind je het een goed restaurant?
Googlen kan ik zelf als de beste, dus graag geen copy+paste van een of ander lijstje.
Ook Iens ken ik, maar ik ben dus op zoek naar leuke suggesties van jullie.
Gaat ook niet om zogenaamd 'originele' ideeën zoals eten in het donker, of thema-diners in een travestieten tent.
(ja ja... ik heb al eerder om suggesties gevraagd en wat daar af en toe tussen zat...)

Wat lusten wij graag?
Vlees!
Wat vinden wij minder geschikt?
Vis.
Voorts willen wij ons best netjes aankleden, maar ik heb geen trek om in mijn pak met stropdas te gaan zitten.
Kom dus alsjeblieft niet met een of ander luxueus restauramt met 25 Michelin sterren waar wij ons alleen maar opgelaten voelen.
Misschien iets leuks bourgondisch als we toch in het Zuiden zijn?
Budget: Zolang het niet boven de 150-200 euro uitkomt is het prima.

Thanx in Advance!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Toevallig kom ik daar vlak uit de buurt. Dus hier wat tips:

- Eetcafe Friends: heel erg gezellig, knus eetcafe. Zit midden in Asten. Gewoon een lekker bord eten en niet duur. Zoals wij in Brabant zeggen: veul vlis! Je hebt een chiquer restaurant gedeelte en een eetcafe gedeelte. Ze hebben dezelfde kaart en dezelfde prijzen. De ambiance is alleen anders in de verschillende delen.
- Als je iets chiquer wilt gaat maar niet te chique: de Eetkamer in Heusden. Belachelijk lekker eten voor een schappelijke prijs. Ik pak daar altijd een verrassingsmenu met een wijnarrangement. Dit kost rond de €40.
- In Deurne heb je op de markt een heerlijke Griek: Athene. Daar zit je sowieso erg goed als je van (veel) vlees houdt.

Vlierden ligt het dichtst bij Deurne. Daar heb je sowieso op de markt een stuk of 4 restaurants/eetcafees liggen die stuk voor stuk erg gezellig en niet duur zijn. (Bv. Roode Leeuw, de Potdeksel, Plein Vijf en Beekman & Beekman)

Drie hele verschillende tips. Ik vind persoonlijk de Eetkamer het beste, ondanks dat het het duurste is van het rijtje. Maar de prijs-kwaliteit verhouding is ontzettend goed en het is een ontzettend mooi restaurant.

Ben erg benieuwd waar jullie uiteindelijk belanden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé...
Da's een mooie volledige reactie.
De Eetkamer klinkt wel ergens naar, vooral met zo'n wijnarrangement.
Ga ik eens verder naar googlen.
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Eetkamer is reserveren overigens wel een aanrader. Als je voor een verrassingsmenu kiest, kun je trouwens gewoon aangeven dat jullie beiden geen vis lusten. Succes nog met zoeken en veel plezier in Vlierden.

Andere antwoorden (2)

Ik heb enige tijd daar vlak bij gewoond en gewerkt, en als ik echt lekker uit eten wilde ging ik naar Overloon, dat is een stukje verder richting Venray, naar het restaurant met onderstaande website.
Op dit moment asperges... erg goed hoor daar.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel, ik ga de website eens bekijken en neem jouw suggestie mee.
ga maar eens kijken bij Friends in Asten...
http://www.friends-asten.nl/
daar is voor elk wat wils...
in het grandcafé kun je gezellig lunchen of dineren... in de thejaterzaal zit je wat luxer en rustiger...

ik vind het altijd een feest om bij Friends te gaan eten... de kaart is zeer gevarieerd en van heel goeie kwalitiet, zonder dat je het gevoel hebt 'op sjiek' te zitten...

wat je ook kiest: veel plezier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenks.
Ook deze site ga ik eens even bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel jammer trouwens dat het menu niet online staat, maar ziet er verder wel gezellie uit.