Hoe kan ik zoveel mogelijk eten in 3 uur (zie uitleg)?

Ik ga vanavond 3 uur lang onbeperkt eten in een restaurant. Ik wil altijd van alles proeven maar zit vrij snel vol. Heeft iemand tips zodat ik zo veel mogelijk kan eten? Bijvoorbeeld veel/weinig drinken, snel/langzaam eten, eerst zoet/eerst hartig, een beetje gevulde/lege maag van te voren....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik deed het onlangs zo in een Japans All-you-can eat restaurant: ik vermeed alle gefrituurde gerechten eerst want die zijn vet en dan zit je meteen vol. Ik vermeed ook de salades en gekookte groentes want hoe die smaken weet je wel ongeveer. Omdat ik ook verder "alles" wilde proeven net als jij nam ik van alles wat me lekker leek heel weinig en toen ik wist wat ik echt heel lekker vond heb ik daar nog een keer van genomen. Daarna heb ik nog wat gefrituurds gegeten. Als je frisdrank neemt zijn dat weer calorieën dus ik nam een pot thee erbij en daar gingen 3 bekers uit, dus dat was ook nog eens voordeliger dan drankjes blijven bestellen die we apart moesten afrekenen. Ik neem aan dat water net zo werkt als thee. Het helpt je je eten beter naar binnen te krijgen. Ga niet schrokken; je hebt tijd genoeg en schrokken maakt dat je je weer gauwer vol voelt want dan heb je niet goed gekauwd en grote brokken ingeslikt. Eet ze!

Ik zal sowieso weinig vooraf eten. Wat de belangrijkst tip is met onbeperkt eten is geen soep eten dit vult enorm. Als je bier drinkt zou ik ook lekker bier drinken dit zorgt ervoor dat je honger krijgt. Ik denk niet dat het uitmaakt of je eerst zoet of hartig eet. Wel vult zoet eten meestal wat meer.

Je mag niet drinken voordat je gaat eten. Anders zit je al snel 'vol'. Je moet langzaam eten. Je eindigt met zoet. Je begint niet met het dessert, hé :D ! En als laatste zou ik toch zeker en vast met een lege maag naar daar gaan. Pak van alles en nog wat op je bord. Maar niet teveel. Als je maag volzit, dan zit je vol! Gegroet.

Als ik je vraag goed begrijp, wil je vooral zoveel mogelijk verschillende dingen proeven en niet zozeer zoveel mogelijk eten. Naar mijn idee heeft dat laatste ook weinig zin: je hebt misschien het idee om veel "waar voor je geld" te hebben, maar als je je achteraf niet lekker voelt of als je zelfs jezelf tot kotsen toe vol eet, heb je echt niet meer van je avond genoten dan wanneer je minder had gegeten. Wil je vooral zoveel mogelijk proeven, dan zijn kleine porties je vriend. Je proeft dan veel verschillende dingen, maar eet jezelf niet volledig vol. Niet teveel drinken tussendoor helpt ook: zo heb je minder snel een vol gevoel. In theorie zou je snel kunnen eten zodat je niet direct voelt dat je vol zit, maar dan ben je achteraf beroerd en heb je daar misschien weer spijt van. Je tijd nemen is ook belangrijk: sommige restaurants hebben een tijdslimiet gesteld bij zo'n aanbieding, maar niet allemaal. Als je nog uitgebreid wilt natafelen en je hebt beperkte tijd, zou je kunnen overwegen dat ergens anders te doen en de tijd dat je in het restaurant bent, vooral te gebruiken om zoveel mogelijk verschillende dingen te proeven. Als er geen tijdslimiet is, zou ik aanraden om vroeg te beginnen en tussendoor af en toe te pauzeren: een kopje koffie drinken en wat bijpraten, even naar het toilet etc., en daarna de volgende ronde. Als je snel last krijgt van je maag of darmen van 'vreemd' eten, kan het helpen om vantevoren al iets simpels te eten zoals een cracker of een rijstwafel: iets wat niet enorm vult, wat je vaker eet en wat alvast een kleine bodem legt. Heb je hier geen last van, dan zou ik beginnen met een lege maag. En vergeet niet om wat 'ruimte' over te houden voor het dessert!

Eet sowieso alle "extra's" die op tafel worden gezet niet. Vaak krijg je van het restaurant zo'n lekker mandje brood of friet bij je eten. Alleen zorgen brood en aardappelproducten er voor dat sneller een "vol" gevoel krijgt. Dat is ook meestal de reden dat je deze zaken er bij krijgt in een all-you-can-eat zaak. Ook kun je het beste op de dag zelf normaal je eetpatroon volgen, dus gewoon ontbijten/lunchen. Eventueel neem je een lichte lunch. Als je met een lege maag/hongergevoel aan zo'n maaltijd begint dan eet je meestal in het begin te veel/snel waardoor je sneller genoeg hebt. En verder: kleine porties nemen, vette producten proberen te vermijden (denk ook aan sauzen etc.), rustig eten (je hebt tijd genoeg) en probeer frisdranken over te slaan (het koolzuur zorgt ook voor een vol gevoel in je maag - neem thee of water). Alcohol drinken zorgt er vaak voor dat je juist trek krijgt in vettere producten, zeker bier heeft dit effect en dat bevat ook nog eens koolzuur. Veel plezier en eet smakelijk!

Er zijn twee soorten verzadiging: de metabole verzadiging (het gevoel vol te zitten) en de sensorische verzadiging (geen trek meer hebben). Deze twee hebben veel met elkaar te maken. De metabole verzadiging is meestal het besef dat je genoeg hebt gegeten en vol zit. De sensorische verzadiging betekent dat je geen trek meer hebt in een bepaald voedingsmiddel of gerecht, maar wel in iets anders Zorg dat je snel eet. Hoe langer er contact is met een voedingsmiddel, hoe eerder het verzadigende gevoel optreedt. Een goede tip voor mensen die willen afslanken is dan ook: eet met stokjes! Je eet dan langzamer en daardoor minder. Neem niet teveel kleine porties. De grootte van een portie is belangrijk voor de verzadiging. Kleine porties verzadigen sneller dan grote. Dit komt omdat de hersenen meer geprikkeld worden door meerdere kleine hapjes, dan door grote hoeveelheden tegelijk. Eet smakelijk

Bronnen:
http://www.gezondheidsnet.nl/alles-over-af...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100