In welke cafes komt de ober je bestelling aan tafel ophalen?

Hoe moet ik weten of ik in een cafes gelijk aan tafel kan zitten en dat de ober dan aan tafel mijn bestelling komt ophalen. En vaak betaal je dan achteraf of dat ik eerst zelf bij de kassa moet gaan bestellen en betalen en dan pas kan gaan zitten aan tafel?.

Want ik vind het genant als ik gelijk aan tafel ga zitten en op een ober ga wachten om zodat hij mijn bestelling komt ophalen terwijl ik zelf bij de kassa moet gaan bestellen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

zie je al aan soort restaurant waar je binnen loopt een cafetaria is wel zelf bediening loop je gelijk na kassa je besteld en als je gelijk moet afrekenen dan hoor je het wel anders mag je het daar ook zelf aanbieden, alsje naar een restaurant gaat vraag je altijd aan gastheer of gastvrouw of er tafel vrij is voor ... personen alsje met 2je bent vraagje "heeft u een tafel voor 2?" soms kijken ze bij reserveringen en soms zeggen ze meteen ja en begleiden jou naar je tafel

eerder genant als je ergens gaat zitten en dan moet opstaan omdat ze eigelijk volgeboekt waren. En alsje eet cafe komt wat dan ook is helemaal niet erg om te vrage of het zelf bediening is of geholpen wordt.