Wat is het verschil tussen de "Groene" en de "Rode" mac donalds ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.2K
Amadea
10 jaar geleden
Dat wordt uitgelegd op http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/uit-eten/mcdonald-kleur-groen-erbij-gekregen.234038 , http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/samenleving/winkels/mcdonalds-overgegaan-rode-achtergrond-groene.321396 en http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/uit-eten/twee-verschillende-logo-mc-donalds.21640

Het beste antwoord

Vanaf 2004 waren er restaurants van de McDonald’s die van een nieuw interieur en exterieur werden voorzien, waarbij groene accenten aanwezig waren. In 2010 was er de 'Weet wat je eet' campagne waar de gele M niet meer op een rode achtergrond stond. Toen gaf de persafdeling aan dat dit incidenteel was en dat er nog geen plannen waren om het McDonald’s logo met de groene achtergrondkleur in te voeren, wat toen in Duitsland al wel het geval was.
Vanaf begin dit jaar zien we de groene achtergrondkleur steeds vaker in reclame uitingen, ook is de McDonald’s app in het groen uitgevoerd. Ruim 105 restaurants van de in totaal 228 McDonald’s restaurants hebben sinds 2004 een restyling ondergaan aan interieur en exterieur, waarbij de kleur groen werd geïntroduceerd. De toepassing van de groene achtergrondkleur bij het Golden Arches logo in communicatie-uitingen is hierop een logisch vervolg, net zoals in andere landen. Alle communicatiemiddelen waarbij we de rode achtergrondkleur bij het Golden Arches logo gebruiken, vervangen we geleidelijk door de groene achtergrondkleur. Sommige bestaande middelen met een lange levensduur, zoals de verwijspalen, worden geleidelijk vervangen. Bij de middelen die gaan over het Happy Meal, blijft de rode achtergrondkleur behouden. aldus de persafdeling van McDonald’s.

De rode kleur gaat dus langzaam verdwijnen behalve bij producten die iets met de Happy Meal te maken hebben, de groene verwijspalen vallen wel minder op als de rode, maar het Golden Arches logo is zo bekend dat een ander kleur erachter of erbij geen afbreuk doet aan de merkbekendheid. De kleur groen als achtergrond bij het logo geeft McDonald’s - net als de vernieuwde inrichting van de restaurants - een meer eigentijdse uitstraling. Het draagt daarmee bij aan de kwaliteitsbeleving die wij onze gasten willen bieden. Want bij McDonald’s staat kwaliteit op alle fronten centraal. Dit betekent innovatie en variatie op elk gebied. aldus de persafdeling van McDonald’s.

Er is dus geen verschil, alleen de kleur van het logo is anders. Over een paar jaar, zijn alle Mc Donalds groen (op de happy meals na).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De rode bestaan niet meer.
McDonalds heeft de kleur aangepast om een milieuvriendelijker imago te bewerkstelligen.

Toegevoegd na 19 minuten:
In Nederland althans
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volkomen onterecht en je reinste consumentenbedrog uiteraard...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Belgie zijn er nog steeds meer rode dan groene hoor ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ahh... België...
Ik had even geen rekening gehouden met dat landje.
Zal m'n antwoord aanpassen.