Hoe 'rek' ik mijn maag op?

Altijd als ik uit eten ga wil ik veel kunnen eten omdat er veel lekkere dingen zijn. Ik heb dan de stomme eigenschap de rest van de dag niks te eten, maar van honger 'krimpt' je maag, ik vroeg me dus af:
Als ik heel veel water drink, 'rek' ik dan mijn maag uit, of is dat een fabeltje?

( 1.75 en 60 kg)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat is echt heel slecht voor, gewoon normaal eten gedurende de dag en in ee avond met mate genieten van lekker eten.
Je hoeft je toch niet helemaal vol te vreten? Dat lekkere is er de week erna ook nog wel.
Of je deelt een portie van iets met een vriendin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed gezegd Ritsuka.
En is gulzigheid geen van de zeven zonden?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dan moet je wel eerst in zonden geloven. Een keer schranzen kan echt wel, alleen daarna krijg je altijd zo'n last van je maag. Dat is de reden dat ik het niet meer doe. Ik neem van alle lekkere dingen gewoon een klein beetje. Zoals ik soms zie hoe mensen hun bord vol stampen bij een wok restaurant en dan 6 a 7 keer zo'n berg halen, dat vind ik niet normaal. Ik neem gewoon hele kleine beetjes en haal ook een keer of 6 iets. En het toetjes sla ik dan over, ik neem liever een cappuccino of zo, ik ben niet echt een toetjes mens.

Antwoorden (5)

je moet gewoon eten. alleen maar water drinken is niet goed. je moet gewoon in e middag ook wat eten. vind ik niet zo goed dat je dat van plan bent. want je lichaam heeft voedingsstoffen nodig enzovoort. en misschien kan je niet heel veel eten. dan moet je gewoon eten wat je eten kan. maar geen rare dingen doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dan past er vanavond niks meer bij, en ik ga sushi eten <3
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
haha gekkie dan eet je sushi tot je niet meer kan slimmerik
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga pas om 8 uur.. dus als ik nu wat eet is dat tegen die tijd wel weer verteerd. ik giet er ook gewoon 1,5 liter thee achteraan :p
Ritsuka
10 jaar geleden
1,5 Liter thee ineens is teveel voor je nieren, die kunnen maar 0,5-1 liter per uur verwerken.
De maag is elastisch. Het beste is gewoon om steeds iets meer per dag te eten. Je maag zal elke keer iets uitrekken, zonder dat je er veel last van hebt. Het heeft vooral met gewenning te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je gewoon normaal eet en daarna uit eten gaat moet je ook gewoon en normaal eten. Lekker eten is juist lekker als je er normaal van eet. Je willen over eten omdat het zo lekker is is niet gezond. Niet eten omdat je dan meer kan eten 's avonds is een fabel. Je maag willen oprekken is heel erg ongezond en helemaal niet goed je zou dan steeds meer moeten gaan eten en dik worden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1: Het beste antwoord én advies
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie zegt dat vraagsteller een kleine maag heeft?
fabeltje, zo gauw je maag leeg is komt hij weer in zijn oude stand. Als er veel lekkere dingen op tafel staan kun je beter overal een beetje van nemen. Dan proef je alles en heb je geen last van buikpijn na afloop
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Noodlesoep: dat klopt dus niet. Hoe kom je er bij? http://www.spijsvertering.info/over-spijsvertering/maag/
Om ff bij de vraag te blijven,die is,Hoe rek ik mijn maag op?afgezien van alle ethische kanten en de gezondheid.
Door je maag aan steeds grotere hoeveelheden bloot te stellen.