Is er in de omgeving van de Erasmusbrug in Rotterdam een eetgelegenheid? En kan je ook voetpad die over de Erasmusbrug gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

De Erasmusbrug heeft inderdaad een voetpad, dus dat is geen enkel probleem.

Mijn grootste favoriet als ik in die omgeving uit ga eten, of vrienden en familie "het Rotterdamsche" wil laten proeven, is het Hotel New York, een van de klassiekers in Rotterdam.
Het HNY zit in het gebouw van de voormalige Holland-Amerika lijn, en is een geweldig mooi stuk Art-Decó architectuur (zie foto) Alleen een bezoek is al de moeite waard, vanwege de prachtige locatie, aan de Wilhelmina pier, waar ook de grote cruise schepen aanmeren.

Het hotel heeft een zeer mooi ingericht restaurant (doet denken aan een cruise schip) met een terras waar je ook in de winter met mooi prima kan zitten dankzij terrasverwarmers, en het mooiste uitzicht op de Maas en de Erasmusbrug zelf.
In het HNY kan je een eenvoudig gerechtje of menu bestellen, maar ook een uitgebreide zeevruchten plateau waarmee je even bezig bent. Keuze zat in het menu, ook voor kinderen, trouwens.

Ik raad je aan om tijdig te reserveren, want het is een van de meest druk bezochte restaurants in Rotterdam.

Wil je iets anders, dan heb je aan de overkant, in Rotterdam Noord zeer uitgebreide keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuk antwoord! gabi, maar zeg niet: aan de overkant, in rotterdam noord,.... dat is rotterdam centrum.
(rotterdam noord is een wijk die boven het centrum ligt: het oude noorden.)
toch een plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jodokus
Ja, je hebt helemaal gelijk.
Ik had beter kunnen zeggen "noord oever van de Maas". Ik woon helemaal in de buurt, en ben ook hééél vaak geweest, dus had ik het toch moeten weten... Bedankt voor de tip en de plus!!!! (^_^)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol, ik woon ook in r'dam, op de noordelijke oever! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de leuk tip! :)

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, je kan gewoon over de Erasmusbrug heen lopen op een voetpad. Het waait er altijd wel behoorlijk, dus een fijn stukje wandelen is het niet echt.

Overigens ben je, als je over de Erasmusbrug heen loopt, midden in de stad waar genoeg restaurantjes te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het waait er behoorlijk,
dus: een heerlijk stukje wandelen!
Ja, je kunt er gewoon voer wandelen.
En om de Erasmusbrug heen zit het vol met restaurants.
En er zitten ook nog leuke dingen zoals de Speedo of de pannekoeken boot
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de noordkant (centrumkant) van de Erasmusbrug zijn er eetgelegenheden bij het Vasteland (ten westen van de brug) en aan de Maasboulevard (ten oosten van de brug). Ook onder de brug is een restaurant.

Aan de zuidkant is het Nieuwe Luxor Theater met een aantal eetgelegenheden in de buurt. Als je een voorstelling in het Nieuwe Luxor Theater bezoekt, kan je ook naar het restaurant van het theater gaan.

Op de brug is gewoon ruimte voor voetgangers.
11 jaar geleden
Hier zijn enkele restaurants in de omgeving van de Erasmusbrug in Rotterdam:
"Leipzig" Theaterrestaurant, Antoine Platekade 9, 3072 ME Rotterdam
"Nul10", Westerstraat 39a, 3016 DG Rotterdam
"Granny's Grill" Restaurant gespecialiseerd Vlees en vis op de houtskoolgrill.
"Obba Lounge" Turks Restaurant, Hillelaan 2, 3072 JD Rotterdam
"Grand Cafe Rijnhaven", Hillelaan 32 3072 JD Rotterdam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens voor t restaurant Gauchos. Een argentijns restaurant die op 100 metr van de erasmusbrug af zit. (straatje in bij et Luxor theater. Heerlijk vlees, nu en heel sfeervol kleinscallig restaurant. je bent 50, 55 eu pp kwijt. Maar het is absoluut de moeie waard. Ook zit in dezelfe straat het vissrestaurant van Herman den blijker.