Hoe ga ik om met alle verleidingen van de buffetten in all-inclusive resorts?

Ik ga volgende week naar Turkije. Je kan je wel wat voorstellen, niet? Hoe kan ik teveel eten vermijden en niet 5keer terug gaan om 'nog wat pasta bij te nemen' . Kan zo'n buffet eigenlijk in mijn voordeel spelen om aftevallen? Natuurlijk wil ook wel eens van een taartje genieten, of een lekker stukje pasta nemen... Hoe gaan jullie ermee om?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (8)

- Een klein bordje nemen en deze niet helemaal volscheppen.
- Niet als eerste gaan, maar pas later. Als er al vanalles afgeschept is ziet het er minder aantrekkelijk uit en pak je minder.
- Niet van alles een beetje willen proeven, maar gewoon 2-3 dingen kiezen.
- geen sausjes.
- ga het liefst voor kip of vis
- het beste gekookte of gegrillde dingen (minder vet)
- minstens helft bord groente (groente kun je bijna onbeperkt eten)
- zo min mogelijk pasta, aardappel en rijst, hooguit 1 opscheplepel.
- geen brood
- drink alleen water bij je eten.

En als je bord leeg is, eerst 5 minuten wachten en glas water drinken, dan pas bedenken of je nog honger hebt voordat je naar de tafel loopt.

Toegevoegd na 2 minuten:
En je mag best eens een taartje, maar houd het speciaal, 1 of 2 keer per week.
Als je weet dat je die later mag, houd je het langer vol en smaakt je taartje extra lekker.

Laatste punt vergeten: eet bewust, geniet van je eten en geniet van je vakantie!
Zorg dat je regelmatig gaat lopen, fietsen, zwemmen of anders actief bezig zijn, dan kun je gewoon op gewicht blijven.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed en uitgebreid antwoord! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi, terzake antwoord! plus
Maar 1x naar het buffet gaan en voldoende nemen. Tuurlijk is het als je op vakantie bent verleidelijk, bedenk dat je niet afvalt wanneer je meer eet dan normaal. Zou niet erg zijn als je thuisgekomen weer netjes gaat lijnen. Of neem alleen magere eetwaar, veel fruit. het voordeel van in een warm land op vakantie zijn is dat je minder honger hebt, omdat je ook meer drinkt (water)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad maar één keer naar het buffet lopen, zodat je goed in de gaten kan houden hoeveel je precies eet. Langzaam eten en goed kauwen: je hersenen krijgen pas na 20 minuten het seintje dat je genoeg gegeten hebt.
Als je daarnaast voldoende beweegt (zwemmen, wandelen e.d.) dan heb je ook tijdens je vakantie een goede balans.
Veel groenten eten. In de hotels waar ik ga is er altijd een gedeelte met rauwkost, groenten enz... Dat speelt wel in je voordeel je kan zelf je slaatje samenstellen.
Met het hoofdgerecht eet je gewoon wat je wil maar niet met overmaat. Kies voor het gezonde. Zie je rijst en friet ga dan eerder voor rijst. Beloof jezelf dat je 1 keer opschept en daarna niet meer terug gaat.
en dan nog die lekkere taartjes he! ze zijn een kwelling voor elke vrouw! Maak een afspraak met jezelf. Je mag op je vakantie een x aantal stukken taartjes eten maar niet elke dag. Kies voor een stuk fruit!
Maar geniet wel van je vakantie!

Veel plezier!!
oh en nog een tip als je toch niet kan weerstaan drink dan een groot glas water!
Dit kan je ook doen voordat je begint te eten! Heb je zelf eerder genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je van eten houd blijft het moeilijk.
Wat mij helpt is VOOR dat je gaat eten koolzuurhoudende light frisdrank te drinken. Dan krijg je een wat voller gevoel. De tip dat je tussendoor op moet staan helpt.
Terwijl je zit voel je niet dat je vol zit. Ook duurt het 20 minuten voordat je wat voelt in je maag na wat gegeten te hebben. En dan natuurlijk salades zonder olie, groente zonder olie (wel moeilijk in Turkije), als je van eten houd pak je liever de pasta's. Toch proberen wat groente te eten. En langzaam eten, goed kauwen en niet teveel praten bij het eten, houd je aandacht erbij, geniet ervan.
Mocht het niet lukken: dan worden het lange wandelingen in Turkije om de kilo's eraf te lopen.... :-) !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naast natuurlijk proberen de gezonde dingen te pakken, is ook het matigen met alcohol erg belangrijk. In de all inclusive resorts is ook de drank meestal gratis en met ieder biertje drink je je principes weg. Ook zorgt alcohol ervoor dat vet makkelijker wordt opgeslagen.

Leuke vakantie!
11 jaar geleden
Ter aanvulling op de reeds meegegeven goede antwoorden

begin met een grote kop soep (bij voorkeur een heldere) en neem daar een broodje (zonder boter) bij.
Voordat je aan de overige maaltijden begint ben je al goed gevuld.

Toegevoegd na 1 minuut:
meegegeven hoort gegeven te zijn

Toegevoegd na 1 minuut:
meegegeven hoort gegeven te zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drink eerst een glas lauw water. Dan ben je al wat van jouw "honger" gevoel af. Neem een klein bord wat dan sneller vol lijkt. Wees sterk door maar 2 keer te gaan en daarna is het jammer. Geen kop op het bord want dan eet je nog steeds te veel. Stel je voor om per maaltijd maar een bepaald iets te eten en de rest sowieso niet op te scheppen.
Het meest belangrijk is sterk zijn en volhouden aan wat jij jezelf hebt voor genomen om te eten in hoeveelheid, soort en aantal keer terug gaan. Sterkte dus en schep op wat je lekker vindt en probeer ook eens wat te nemen wat je zelf nog nooit gegeten of gekocht hebt. Dit is het moment om dit te proberen. Lus je het niet? Jammer dan. Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neem 1 bord (je) met vakantie eten en ga ervan genieten. Vraag jezelf daarna af of je genoeg hebt. ben je verzadigd? Thuis eet je toch ook maar 1 bord(je)..
Drink er water bij, daar kan je niet genoeg van drinken in zo'n warm land. Allerhande sapjes, nectars, cocktails bevatten doorgaans veel calorieen. In Turkije eet men verder veel zoet gebak. Als die traditionele koekjes/gebak ook aangeboden worden, niet teveel nemen. Proef het wel een keer, het is altijd leuk om een andere eetcultuur op te snuiven!