Daar krijg je vaak een basket (mandje) geserveerd, met fish & chips (vis en patat) of shrimps (garnalen) & chips, wat saus, en een klein schaaltje rauwkost.
Amadea
11 jaar geleden
Dat hang natuurlijk van de pub af, hier heb je ook niet in elk café hetzelfde eten.

Het eten meestal simpel
* Steak and ale pie
* Shepherd's pie
* Bangers and mash,
* Fish & Chips
* chicken in a basket
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in een pub wordt meer gedronken dan gegeten. Fish & chips is niet de plek om het daar te eten ( als ze het al hebben) vaak moet je daarvoor naar een fishie ( vis tent) daar krijg je traditionele fish & chips. deze wordt geserveerd in een krant.. In pubs staat het menu vaak ook op een soort schoolbord. En bestaat dan uit een soepje een hartig taartje of bonen. Alles wordt wel weer geserveerd met frites.
De brit is meer voor ontbijt (en die is behoorlijk rijk met bacon eggs worstjes en roast beefDe lunch bestaat toch meestal uit pints( bier) zelfs tussen het werk door...

Je hebt wel wat snacks maar echt eten in een pub is niet gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet niet, hoe lang jij al niet in Engeland geweest bent, maar chips in een krant is nergens meer, hoor....
Het hangt een beetje van de lokatie van de pub af : in steden is het heel anders dan op het platteland, waar je soms pubs hebt die heel afgelegen ergens langs een autoweg staan, en waar je vaak heerlijk kunt lunchen. Ik ken dit van mijn zwerftochten door Schotland, het Lakedistrict en Wales.

Bijv. heerlijke sandwiches , belegd met vleeswaren, tonijn, kip, of kaas, sla, tomaten, komkommer met chutney, of een Ploughman's lunch : sla, tomaten, komkommer, bleekselderij, een enorme homp kaas en vers brood in dikke sneden. En ook hier weer chutney bij.

Ook hebben ze vaak een dagsoep.

In stadse pubs zie je inderdaad de basketgerechten, maar de meesten gaan daar alleen heen om wat te drinken : dus er zijn pinda's en crisps ( wat wij dus chips noemen), vaak in de smaak salt & vinegar.