Waarom zijn er zo weinig Marokkaanse restaurants?

Ze zijn er wel, in een paar grote steden, maar in mijn stad is er geen een, terwijl ik wel 5 tot 10 Turkse restaurants ken. De Marokkaanse keuken is héél erg lekker en er wonen veel Marokkanen in Nederland. Waarom zijn er dan zo weinig Marokkaanse restaurants, met echte Marokkaanse gerechten? Is hier geen vraag naar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zijn er in Marokko zo weinig Nederlandse restaurants?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat lijkt me logisch. Er wonen heel weinig Nederlanders in Marokko.

Antwoorden (3)

Ik weet niet of de Marokkaanse keuken een keuken is die veel bekendheid heeft... En misschien is de animo van de Marokkaanse gemeenschap van dien aard dat het zich niet goed leent voor veel restaurants in den lande...

Er is derhalve maar één goed rationeel antwoord mogelijk en dat laat je zien in je laatste deelvraag... Er is dus geen vraag naar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch jammer, want iedereen die wel eens Marokkaans gegeten heeft, weet dat het een heerlijke keuken is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kweetut...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap niet goed wat er lekker is aan een keuken??
Ik weet toevallig dat ik lang geleden hier iets over gelezen heb maar waar..........

Turken zijn een 'volk van handelaren', vandaar dat men veel turken ziet die winkeltjes/shopjes hebben of op markten staan. Dus leek me dat hier ook wat logischer eerlijk gezegd. Eten is ook handelswaar :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat marokkanen door de veel mensen niet echt als welkom volk wordt gezien, is de kans dat men marokkaans wil eten ook een stuk kleiner.