wat voor professionele hulp zijn er als je niks lust ?

hallo
ben 22jaar oud en lust nog altijd niks.
Het enige dat ik lust is fruit,vlees(kip en één bepaald soort of salami en geen vis ) geen groenten behalve aardappel en dan alleen diepvries frietjes ven één bepaald soort.
Lust paar zuivelproducten en eet heel veel zoetigheden en dal alleen paar soorten bv:(chips maar alleen paprika van 2 bepaalde merken ,geen zout of doritos) en bij dranken drink ik alleen thee/cola/water en geen koffie of ijsthee. Hoe je zien heb ik maar een kleine keuze als ik iets moet eten en eet daardoor bijna elke dag het zelfde.
Kan zelf geen eten eten dat uit meedere voedselmiddelen bestaan bv:pizza
Ik heb geprobeerd nieuwe voedselmiddelen te eten maar dat blijk geen groot succes wat bij elke hap die ik nam kreeg ik zo een nare gevoel en moest ik daarna uitspugen.
Ik kan geen eten bestellen, of naar een restaurant gaan om iets te eten samen met vrienden en familie.
Ik wil echt graaf eenkeer pizza of lasagne,pasta, een normaal hamburger enzo eten.
En daarom zoek ik nu professionele hulp.
Ik zou me graag ergens behandelen als er een therapie ervoor is of zo

groetjes aan iedereen die handige info voor me heeft xD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ik lustte vroeger ook niets, en snap wel wat je nu doormaakt.

De oplossing is ten eerste al het zoetigheid op zei leggen.

En gewoon het gene dat je niet lust te eten.
Je ben nu niet gewend aan andere smaken dan zoetigheid.
Probeer gewoon eens andere dingen uit, ook al vind je het vies. Spuug het niet uit maar eet het op.
Geloof me je zult er aan wennen, en het zal opeens een stuk minder vies smaken.

Het begin zal zeker moeilijk worden, maar na een tijdje door te zetten zul je zien dat het resultaat er mag zijn.
gebruik desnood een sausje dat jij wel lekker vind op het eten.

Verder raad ik je dan nu ook aan om vitaminepillen te slikken.
Want als je niets eet kom je ontzettend veel voedingstoffen en mineralen tekort.
Je hebt al hele goeie vitaminepillen voor 8 euro bij de kruidvat.
Volgens de bijsluiter is 1 a 2 pillen per dag voldoende.

Dit is echter zeker geen vervanging van je dieet, het is enkel een aanvulling van je diteet, die in jouw geval zeker aan te raden is.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Je zult nu wel denken van, ik heb het al zo vaak gebrobeerd maar ik kan maar niet aan de smaken wennen.
Het antwoord daarop is: Doorzetten, Doorzetten en Doorzetten!

Toegevoegd na 1 minuut:
En misschien zou een bezoekje aan de huisarts wel eens een goed idee kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bent m.i. vastgeroest in een bepaalde voedigspatroon.
Ik zou naar de huisarts gaan en mij door laten verwijzen naar een diëtiste die vaker omgaat met dit soort problematiek.
Je smaakpapillen zullen je dankbaar zijn. Je wordt er gezonder door.
En verder zal er ook op sociaal vlak een wereld voor je opengaan want eten is vaak een sociaal gebeuren.
Sterkte