Heeft iemand een eenvoudig broodrecept?

Gewoon een simpel recept waar ik geen broodmachine nodig heb (dus gewone hetelucht oven). Niet standaard brood maar wat opgelekkerd. Denk bv zelf aan kaneelbrood of iets met lekkere (italiaanse) kruiden ofzo.

Heb wel veel ervarign met taartenbakken en cake en dat soort dingen maar nog nooit brood.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ja gewoon een pak broodjesmix kopen van koopmans ,is ideaal!Op de doos staat hoe je het doen moet.Heel eenvoudig.In het deeg kan je zelf alles toevoegen wat je wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, is het echt zo simpel??? Ik dacht dat ik me heel wat op de hals ging halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, het is inderdaad zo simpel. Wij doen dat regelmatig op zondag. Lekker hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja wij ook , en maak er ook pizza's van !mmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, idem hier. Lekker zelf beleggen. Kids vinden dat geweldig!
itsme
14 jaar geleden
misschien ook suiker en kaneel, dan heb je je kaneelbrood :-)

Andere antwoorden (3)

Ingrediënten van Focaccia (Italiaans brood)

■375 gram bloem, bij voorkeur hele fijne bloem 00-farine
■225 mililiter lauw water
■half theelepeltje zout
■2 eetlepels olijfolie
■klein maatschepje gist = ca. volle theelepel
■rozemarijn
■zeezout, grof zout

Bereidingswijze van Focaccia (Italiaans brood)
Doe de bloem in een beslagkom, samen met het water, het zout en de olijfolie. Kneed alles goed door elkaar. Doe de gist erbij en kneed deze goed er doorheen.
De bal met deeg verdelen over een springvorm van 26 cm of over een bakplaat, afhankelijk van of je een plat laag brood wil (zoals in Italie in de winkels) of een wat hoger brood.

Vouw een theedoek over de bakvorm en plaats deze drie kwartier in een oven die eventjes aan is geweest en die nog warm is.

Na drie kwartier besprenkel je het geheel met water. En dan met grof zout en rozemarijn.

Bak het brood in 20 minuten in een oven van ca. 200 graden C.
De focaccia is uitstekend geschikt te eten bij soep en bij salades. Maar zeker ook te gebruiken bij een feestje om te dopen in dippers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of ga naan bakken: indiaas brood... kan niet mislukken...

http://www.videojug.com/film/how-to-make-naan-bread
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zelf brood gaat bakken, bak het dan echt ambachtelijk, dus geen kant en klare mix , maar met meel en gist.

basisrecept brood:
- 500 gram meel (je kunt zelf kiezen of je meel voor witbrood, bruinbrood of volkorenbrood wilt gebruiken)
- 3 dl lauw water
- 1 zakje gedroogde gist
- 2 eieren (kamertemperatuur)
- 40 gram boter (kamertemperatuur)
- 1 eetlepel suiker
- snufje zout

Doe gist en suiker in een kopje en doe er een beetje van het lauwe water bij. Roer het goed door.
Doe het meel in de beslagkom.
Maak een kuiltje in het midden en doe het opgeloste gist daarin.
(Ik doe het begin altijd met de mixer met deeghaken, daarna kneed ik verder met mijn handen)
Begin vanuit het midden te kneden en voeg steeds wat vocht toe, daarna de boter en de eieren. Tenslotte het zout.
Kneed tot het een soepele bal is. Zet daarna de beslagkom met in een plastic zak (bijv een vuiniszak) op een warme tochtvrije plaats en laat het ongeveer een half uur rijzen.

Na een half uur kun je de toevoegingen door het deeg kneden.

Toevoeging:
Bijv. een in blokjes gesneden appel, een handje rozijnen en een theelepel kaneel
(Ook alleen kaneel, of een zakje studentenhaver, of rozijnen en krenten, of andere variaties zijn mogelijk).

Bestuif het aanrecht met bloem.
Kneed de appel. rozijnen en kaneel door het deeg. Doe het deeg in een ingevet bakblik en laat het deeg nogmaals onder plastic rijzen. Als het volume bijna 2 x zoveel is als bij aanvang is het voldoende gerezen.
Plaats het brood in een voorverwarmde oven (200 graden) en bak het in 40 minuten gaar en bruin.
Daarna de buitenkant van het brood met water bestrijken. Het brood uit de vorm halen en laten afkoelen.

Succes!