Wat zijn eigenijk de gezonde dingen bij de MC donals?

Ik eet er best vaak de laatste tijd. Ik neem altijd een Tomato Cheese wrap, want daar zit tomaat en sla enz. in is tog gezond?
Of een filet o fish, dit is tog redelijk gezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (10)

Bij McDonald's heb je tegenwoordig ook een paar gezonde snacks: zoals verschillende salades, sinaasappelsap, melk en water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de achterkant van de placemat bij de mac staat een tabel met voedings waarden. hier kan je zelf op kijken wat het gezondst is... of wat het minst ongezond is. ongetwijfeld staan deze tabellen ook op hun website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor gezonde voeding ga je natuurlijk niet naar de McDonalds. Wel is het onderzocht of het mogelijk is om gezond te eten bij de McDonalds door een gezond menu samen te stellen.

Op deze website staan 2 menu's in tabellen gezet: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/20073-is-gezonde-voeding-bij-de-mcdonalds-mogelijk.html
Zoals je ziet is het ene menu gezond en het andere ongezond.

Het lijkt er op dat het mogelijk is om een gezond menu samen te stellen uit eten van de McDonalds, mits er veel moeite voor gedaan wordt. Bij een gezonde voeding moet echter niet alleen op de energie, eiwitten, vetten en koolhydraten gelet worden. In de menu’s van McDonalds is een groot gebrek aan groente en fruit. Het is mogelijk om kleine fruit bags of een salade te eten, maar erg veel variatie hierin bestaat niet. Ook wordt er aangemoedigd om dressings en croutons aan de salades toe te voegen, wat het een stuk ongezonder maakt). In veel voeding zit ook een grote hoeveelheid zout, waarvan de aanbevolen hoeveelheid erg laag ligt. Hiervan krijg je bij drie maaltijden bij de McDonalds zeker een overschot.

Voeding van de McDonalds kan binnen een gezond voedingspatroon passen, maar is op zichzelf geen gezonde voeding. Het is niet verkeerd om af en toe eens wat te eten bij de McDonalds, maar combineer dit met gezondere voeding die je zelf maakt. Door voedingsdeskundigen wordt aangeraden om niet vaker dan 1 keer per maand een maaltijd te nuttigen bij de fastfood restaurants (waar ook andere ketens onder vallen zoals Burger King en KFC). Probeer bewust te kiezen. Neem bijvoorbeeld een salade, of neem alleen de frietjes of kipnuggets in plaats van een heel menu. Pas vooral op met supersizen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij McDonald's is de cola nog het gezondste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, salade en fruit is altijd nog gezonder dan cola als je er maar geen toevoegfinen zoals dressings aan toevoegt
Laatst had ik een salade genomen, de sla was helemaal verlept, er zaten roze randjes aan de bladeren. Ik geloof niet dat t erg gezond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat wat je noemt is niet echt gezond. Het is veelvuldig bewerkt product.
Om bij McDonalds een gezond product te eten zit je vast aan de salade, maar neem deze dan zonder de slasaus en geef de croutons maar aan de kippen. Ook deze zitten vol met smaakversterkers en missen de vezels van een volwaardige maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een flesje blauwe spa is volgens mij nog het gezondste,maar ja,je lekkere honger krijg je daarmee niet weg,maar gezond is het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in feite is de macdonalds niet gezond. de vleeswaren zijn allemaal geimporteerd vanuit amerika waar andere regels gelden dan hier,
mijn advies is voordat je in een amerikaans bedrijf gaat eten, als bijv kentucky fried chicken, mcdonalds, of burgerking, dat je eerst even de film food inc. gaat kijken.
de genetische manipulatie is niet alleen zielig voor de dieren maar ook zeer schadelijk voor de mensen die het eten, in nederland zou het verboden zijn, maar in amerika mag het, en het eten importeren vanuit amerika, mag ook, vandaar dat we het hier in nederland toch hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je echt niks beters aan bewijs dan de zoveelste samenzwering theorie die op het internet rondwaart?
Nou nee, zou het niet weten, ben er al járen niet geweest. Hield er gelijk niet zo van.
Kan zelf veel te lekker koken :-P
Geniet ze, de wraps en de salades en filtes of fish, maar ik ga niet mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat in frietvet gebakken wordt is zowiezo niet erg gezond, een gebakken aardappel is nog gezonder en een gekookte aardappel nog beter. De salade`s staan vaak te lang in de vitrine`s (die zullen waarschijnlijk `s morgens gemaakt worden, zodat er al veel vitamine`s snel verdwijnen en bovendien zullen ze niet het aller beste verkocht worden). Ik heb zelf ook regelmatig de griekse salade gehad en de sla was vrij uitgedroogd, en ouwe ui. Als je een beetje oplet merk je dat ze met die augurken van die hamburgers ook wat gedaan hebben, het lijkt wel of ze gedroogd zijn geweest en dat ze ze daarna geweld hebben in water om weer wat sappiger te maken. Bij de kinder happy meals zit een fruitbakje met zogenaamd vers fruit, maar waarom staat er dan een houdbaarheidsdatum op de verpakking. Het is vooral massaproductie bij Mc Donalds, leuk voor een keer maar ik geloof ook niet dat het zo gezond is zoals ze zelf beweren.