Wat kan ik wel en wat juist beter niet eten tijdens het etentje?

Ik ga uit eten met een groep mensen en we gaan naar een (chinees) WOK-restaurant. Allemaal heerlijk maar ik probeer juist wat af te vallen. Is bijv. rijst beter dan bami, wel of niet soep vooraf nemen etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (6)

Heldere soep kun je prima nemen, dat is redelijk mager.

Bij het wokken zelf zit het meeste vet in de olie die gebruikt wordt, en niet zozeer in de ingrediënten. Je kunt er natuurlijk wel op letten door veel groente te nemen, en mager vleessoorten, witte vis, garnalen.

Laat de gefrituurde loempiaatjes staan!

Toegevoegd na 2 minuten:
Uiteraard bevat gewone witte rijst minder vet dan bami, want daar zit ook weer olie doorheen.
13 jaar geleden
Je kunt het best vooraf haaievinnensoep (of andere heldere) soep. Tjap tjoy is het meest gezond bij de chinees, dat zijn gestoomde groenten met kip. Je kunt daar het beste rijst bij nemen, geen bami of nasi.

Ik was laatst bij een wokrestaurant en daar hadden ze ook heerlijke sushi, dat is ook mager en gezond! Verder hadden ze daar ook zalm, makreel (dit is vette vis, maar wel héél gezonde vette vis, dat eet ik ook als ik wil afvallen. Goed voor de stofwisseling ook). Ook hadden ze daar grote bakken met rauwkost!

Veel plezier, eet smakelijk alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet iedere week met vrienden gaat wokken, dan moet je je daar helemaal niet druk om maken. Als je steeds al bezig bent met afvallen, dan maakt één zo'n avondje helemaal niets uit. In het ergste geval kom je een paar 100 gram aan.

Geniet van het avondje, doe niet moeilijk, en eet wat je lekker vindt. Leuker voor jou, en leuker voor je vrienden.
De dag na het wok-avondje concentreer je je gewoon weer volop op het afvallen. Eet smakelijk! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Is dat jij je nuchtere verstand gebruikt anders had ik precies hetzelfde geopperd! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, mooi toch? Blijkbaar hebben we allebei een nuchter verstand :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu je het zegt! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en tijdens een etentje liever niet praten over diëten en/of afvallen. Is niet gezellig.
Kies ook vooral producten die niet bedolven onder een saus zijn, de meeste sauzen bij een Wok-restaurant bevatten veel te veel suiker. Dat maakt nou net de pangang en de sate zo lekker. Een lichte sojasaus is dan een beter alternatief, of een heldere knoflooksaus.
Als je graag een soep wilt, dan is dit een goede start, je zal er ook sneller een vol gevoel van krijgen. Maar dan nog is het beter om een heldere soep te nemen, bijvoorbeeld groentensoep, kippensoep, etc.
Rijst is iets beter dan bami, maar ze gebruiken bijna altijd de witte soorten en niet de zilvervlies of de volkoren variant. Dus nog beter om van de bami/nasi/rijst/mihoen niet zoveel te nemen.
Veel plezier en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou, al ben ik nooit met afvallen bezig omdat ik 15 ben, me nooit druk maken voor 1 avondje. Wokken met groenten is niet eens al te ongezond, en voor een keer maakt het helemaal niets uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afvallen staat of valt niet met het eten van een loempia ofzo, het gaat om een totaalbalans in je voedingsgewoonten. Eet gevarieerd (zoals vroeger de schijf van 5) dan hoef je ook niks te laten staan.
Soep (heldere) helpt goed bij het verwerken van de maaltijd (als n digestief) en wordt daarom in azie vaak tijdens of na de maaltijd genomen.
Bij het wokken is het mooi dat je zelf een gevarieerd bord kan samenstellen.
Mocht je jezelf voor de gek willen houden door je vol te voelen: Eet vooraf wat brood met boter of olijfolie dan zit je sneller "vol"
En eet dan juist flink wat saus bij de chinees want dat zit vol met zetmeel.
beter is gewoon gevarieerd eten en met jezelf in het reine komen met het feit dat afvallen dan wat langzamer gaat. Maar dan wel gezond en zonder jojo