Als jullie uit eten gaan, bestel je altijd min. 3 gangen of neem je alleen het hoofdmenu?.

zelf bestel ik alleen het hoofdmenu, omdat ik de bijgerechten ook lekker vind.
nou eet ik niet in hele dure gelegenheden met van die liflafjes want dan kan er nog wel een paar gangen bij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (17)

Meestal 3. Hoezo wil je dit eigenlijk weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij gaan meestal naar een zaak met een lopend buffet daar kun je zelf kiezen wat je wilt je kunt starten met ijs en stoppen met soep of andersom net wat je wilt en er is keuze uit warme en koude gerechten en zoveel je wilt
zeer ideaal met kinderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drie gangen heb ik geloof ik nog nooit gehad. Een hoofdgerecht en soms een toetje, that's it.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen hoofdgerecht, maar ook mogelijk is twee voorgerechten. (Dit moet je vaak dan wel even uitleggen, omdat je ze anders tegelijkertijd krijgt opgediend.)
Het is helemaal afhankelijk van het menu en de hoeveelheden die je krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bestel altijd een voor- en hoofdgerecht. Na het hoofdgerecht zie ik wel of ik nog trek heb in een nagerecht. Meestal ga ik als nagerecht alleen maar voor een kop koffie, maar soms is de ijskaart zo geweldig dat ik nog ijs na neem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minimaal drie.. ga het liefst uit eten in restaurants waar meerdere gangen mogelijk zijn..of tapas, ideaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem meestal een vorafje en hoofdgerecht. Als ik een desert neem is het vers fruit of soms een kop soep (wat normaal als vooraf wordt geserveerd). Lekker nog even iets pittigs op het laatst.

Mijn record is trouwens 10 gangen (waren liflafjes en ik hoefde niet zelf te betalen, gelukkig)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga altijd voor 3 gangen en een boel side dingetjes. stokbrood kruidenboter sallade de hele mikmak.
ander had ik net zo goed kunnen koken.
als ik uit eten ga maak ik er ook een uitje van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee nooit een voorafje... behalve bij de griek... daar eet ik liefst alleen voorgerechten en geen hoofdgerecht...

als er na het hoofdgerecht nog plaats is dan graag een toetje... maar niet te groot... liefst formaat 'wilwelmaarkanniet'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ben ik niet echt representatief want ik kom vrijwel nooit in een restaurant ; ten eerste kan ik zelf veel te lekker koken, en ten tweede ben ik er sinds het rookverbod al vrijwel helemaal niet meer geweest ; ik kom niet alleen voor een hap vreten, maar vooral ook voor de gezelligheid,en die is wat mij betreft ver te zoeken dan. Alleen terrasjes dus, en de 'verplichte' familie-etentjes.

Ik neem altijd alleen een hoofdgerecht en koffie na. Als ik een voorgerecht neem, zit ik al meteen veel te vol, want ondanks mijn gewicht eet ik geen enorme hoeveelheden, althans niet 'tegelijk'. En voor een toetje heb ik dan - los van dat ik geen zoetekauw ben - geen plek meer over. Gewoon lekker ene bakkie na. En nog een...en nog een....nouja, vroeger dan. Nu is het eten op, en koffie op het terras...of elders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n wijze vrouw en dan toch nog niet gestopt met roken, jammer!
Een klein voorgerecht Groot hoofdgerecht Klein/groot nagerecht.. Gewoon niet teveel en niet te weinig. Gewoon genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet nooit drie gangen. Ik krijg het gewoon niet allemaal op. Ik ben al blij als ik mijn hoofdgerecht (en nagerecht) opkrijg, soms neem ik ook geen nagerecht. Ik ben blijkbaar niet zo'n grote eter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sla meestal het voorgerecht over omdat ik anders bij het hoofdgerecht al vol zit. Als de toetjeskaart komt denk ik meestal eerst dat ik eigenlijk te vol zit voor een toetje, maar als ik dan lees wat er voor toetjes zijn....
En dan blijkt dat toetje altijd toch nog wel te passen ;)

Ik heb ook weleens bij een grieks restaurant alle voorgerechten genomen (niet in mijn eentje hoor :) ) en dat was heel erg leuk en lekker eten. Die voorgerechten hadden we midden op de tafel gezet en iedereen nam van alles wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal neem ik een voorgerecht en hoofdgerecht. Als ik al een nagerecht neem, is dat meestal een kaasplankje met een glaasje port, niet iets zoets. Meestal doe ik een kopje koffie na het hoofdgerecht, al dan niet met een glas cognac.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is maar waar ik eten ga ! meestal is het gewoon voor gerecht en daarna koffie met een verassing erin !het liefst nog iets zoets erbij !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er gewoon aan of je een grote eter bent, en of je erge honger hebt of niet.
Luister naar je maag dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een restaurant meestal 3 gangen, maar pas hadden we een amuse-menu. Allemaal kleine hapjes. 7 gangen. Echt leuk en lekker.
Een gewoon frietje ''met'' en een bamihapje vind ik ook lekker, dan is dus 1 gang voldoende.