Ous Sluis en De Librije. En nog veel meer.
13 jaar geleden
Een restaurant vinden de meeste mensen luxe als het een Michelinster heeft, één Michelinster is dus al een luxe restaurant. Natuurlijk kan het altijd beter, zoals Oud Sluis en de Librije in Zwolle met 3 Michelinsterren, het hoogst haalbare. Zie bron van persoon boven mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Aragawa" restaurant gesitueerd in Tokyo, Japan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De echte Michelingids-kenners weten dat sterren (1 t/m 3)staan voor de kwaliteit van het eten (en de bediening) en dat het aantal vorkjes staan voor de mate van luxe van het restaurant. Als de vorkjes (1 t/m 5) rood zijn gekleurd dan is er ook nog een sprake van een mooie ambiance. Zo zijn er restaurants met veel luxe die minder sterren hebben dan restaurants met minder luxe.
Heb je wat minder geld te besteden maar wil je toch goed eten, ga dan voor restaurants met een Bib-Gourmand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een bijstandsmoeder is de McDonald luxe.

Wat ik wil zeggen is dat deze vraag niet is te beantwoorden, zolang je niet weet wat er met het niet concrete begrip 'luxe' bedoeld wordt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luxe is een relatief begrip en valt daarom niet exact te definiëren. Maar in het normale gebruik wordt daarin toch verstaan wat de vraagsteller bedoelt, namelijk mooi (ook weer zo'n relatief begrip) met kwalitatief (ook weer relatief) goede (ook weer relatief) inrichting.
Overigens een bijstandsmoeder uit bijvoorbeeld Bosnië heeft weer andere normen dan die uit NL.
paulus811
13 jaar geleden
Hi HannesSlooba, tuurlijk snap ik wat de vragensteller bedoelt. Maar tussen de regels door lees je dat ik de vraag niet erg goed vind. Want om de zogenaamd luxe restaurants te weten, kun je heel eenvoudig googlen op de sterrenrestaurants in ons land (overigens staat er ook niet bij dat het in Nederland moet zijn) Worden er namen van restaurants verwacht, of een beschrijving van de kenmerken van een luxe restaurant? Ik weet het niet.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luxe = weelde, overvloed (iets wat boven je dagelijkse behoefte uitkomt)
Dit is dus heel persoonlijk. De koningin vindt Mcdonalds niks (denk ik), voor een bijstandmoeder is het luxe.
In het Jekerdal, op de grens met België, ligt Château Neercanne. Het luxe restaurant in het prachtige terrassenkasteel is sfeervol ingericht en biedt een bijzonder uitzicht over het Jekerdal en de baroktuinen. De chef belooft gasten een gedenkwaardige gastronomische ervaring. Dat belooft wat! Een aperitief krijgt een speciaal tintje door deze te gebruiken in de met kaarsen verlichte wijnkelder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brasserie 'Flo', Stationsstraat, Mestreech. Dependance van 'Flo' Paris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af waar je staat op de sociale ladder.
Luxe = weelde, overvloed (iets wat boven je dagelijkse behoefte uitsteekt)
Dat hangt dus heel sterk van je persoonlijke omstandigheden af. De koningin vindt Mcdonalds niks (denk ik), voor een bijstandmoeder is het luxe.
Bij een restaurant betekent dat, dat het voor jouw een luxe uitstraling nodig heeft. Als je thuis de tafel nooit dekt, maar zit te schransen voor de tv, zal een restaurant met wit linnen gedekte tafels jou wel aanspreken. In een 3 sterren restaurant voel je je dan zeker niet op je plaats.
Dus vraag het niet aan ons en ga op onderzoek uit.
Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord, het is zeer subjectief wat luxe is. +1
Wat ik je kan aanraden is De Koperen Hoogte in Zwolle . Her restaurant is hoog en draait , het eten is erg verfijnt. Wij hebben genoten en ook daar overnacht ( groot bubbelbad !!!)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij is linke loetje wel een luxe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ming'sWok Palace @emmerschans