Moet er in Amerika voor een bezoek aan de toilet bij McDonalds betaald worden?

En hoe zit dat in Nederland? Kwam laatst een McDonalds restaurant tegen waar er betaald moest worden voor toilet gebruik, terwijl dat bij andere MCdonalds restaurants gratis is...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik heb de afgelopen jaren half Amerika doorkruist en ik ben werkelijk nooit een Mac tegengekomen waar je moest betalen voor toiletbezoek. Het zal bes ergens voorkomen daar maar Amerikanen zijn over het algemeen erg relaxed en servicegericht. Toiletgebruik zonder consumptie is ook nooit een probleem daar. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de een wil je laten betalen als je geen consumptie hebt genomen, de ander wil dat standaard.
in amerika kost het geld om naar het toilet te gaan, maar ook op sommige plaatsen in duitsland.
het ligt aan het gebied, en aan de drukte.

sommige mensen gebruiken toiletten om drugs tot zich te nemen. wanneer je betaalt voor een toilet is de kans kleiner dat een verslaafde deze toilet kiest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt hem niet zozeer aan het (soort) bedrijf maar aan waar het zit, en hoeveel toiletten er in de omgeving zijn.
Als jij bijvoorbeeld de enige snackbar met toilet bent in een groot, druk winkelcentrum, gaat het toiletgebruik je als eigenaar echt heel wat extra kosten op jaarbasis. Daar MOET je voor niet-klanten haast wel een vergoeding voor vragen. Maar ook in de binnenstad zijn altijd veel mensen die eender welk eettentje gebruiken als openbaar toilet. Ook daar vind je dus - terecht - vaak een schoteltje voor niet-consumerende plassers.

Een McDonalds langs de snelweg of op een meubelplein of een snackbar in een rustiger stadswijk, ondervindt er niet zo veel schade aan als iemand een keer alleen een plasje komt doen. Bovendien is dat veel minder anoniem, en zijn mensen ook eerder geneigd dan toch maar iets te bestellen (of hun behoefte nog even uit te stellen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben in amerika zelfs nog nooit een betaal toilet
tegengekomen! Ze zullen er misschien wel zijn maar waar?

Aangezien de service in winkels, restaurants en openbare ruimte op een zeer hoge plaats staat lijkt me dit ook onlogisch...

Sterker nog dit zou meteen een reden zijn voor gasten om niet meer te komen, tevens zou de concurrentie hier direct op inspringen en reclame voor maken!

Kom je nou ooit in de VS een betaal toilet tegen in een restaurant of winkel waar je geld uitgeeft zou ik meteen de manager er bij vragen (als je niet wil betalen)!

Wel is het normaal om fooi te geven, dus is het goed voor geregeld geef de schoonmaakster dan fooi! In de luxe hotels in New York kan een toiletjuffrouw/toiletgastvrouw (of heer) wel 100-den dollars per dag verdienen op die manier!