Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een mentor een bespreking buiten school houdt in een cafe, mag ik dan verwachten dat zij de consumpties betaalt?

Of is het beleefder dat ik betaald, omdat zij voor mij komt?

(we hadden eerst op school afgesproken en toen stelde zij dit voor ivm afstand)

744

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op wiens initiatief wordt de bespreking buiten school gehouden? Als het op aandringen van je mentor is, dan is zij de gastvrouw en denk ik dat zij de drankjes (koffie-thee) zou moeten betalen. Als jij hebt gevraagd om het daar te doen, dan moet jij het betalen. Dit in het achterhoofd houdende, kun je het ook gewoon vragen, dan is het voor beiden duidelijk.
"Ik weet niet zo goed hoe het zit met wie de consumpties moet betalen. Zullen we ieder voor zich doen?" is in dit geval misschien wel een goeie openingszin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik verwacht wel dat de menstor het betaald, gezien het aanbod...
maar aan de andere kant ...wat kost nu 2 consumpties...ze komt wel voor jou, om jou de lange reis te besparen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als zij voor jou daar naar toe komt, zou ik de eerste consumptie betalen voor haar. En anders betaal je gewoon voor jezelf. Je kan niet verwachten dat zij het betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me afhankelijk van de omstandigheden hoe daar mee om te gaan:Is de mentor u een heel eind tegemoet gekomen
door ergens af te spreken wat dichterbij is dan lijkt me dat u
haar het drankje aanbied.
Misschien heeft ze een budget voor deze onkosten terwijl u van een uitkering moet rondkomen?In dat geval zou ik even afwachten met aanbieden of desnoods voorstellen ieder voor zich te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een probleem hoef je er niet van te maken, twee consumpties kosten je de kop niet. Als je denkt dat er een ongemakkelijke situatie ontstaat op het moment van afrekenen, dan vraag je ruim van te voren of je mentor nog iets wil drinken. Aan de reactie merk je hoe laat of het is. Voorbeelden:
Als je mentor zegt; nee deze zijn van mij, weet je dat je ieder de helft betaald. Als je mentor zegt; nee hoor ik betaal, dan is het probleem opgelost. Zegt je mentor; Ja graag, dan weet je dat je er in zit voor 4 consumpties. Ook geen man overboord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga weleens met mijn begeleider naar een café of naar een terras om het over mijn studieloopbaan te hebben en aangezien ik op dat gebied best een persoonlijke band heb zie ik het juist als een soort van bedankje om hem een consumptie aan te bieden voor al het werk dat hij voor mij doet.. Mensen vergissen zich erin hoeveel tijd coaches, leraren, begeleiders of what ever kwijt zijn aan studenten maar daar hoor je studenten toch ook niet over..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest juist is om de rekening samen te delen. Dan blijft de verhouding ook 50/50.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik persoonlijk zou zeggen, de mentor betaald 'de afstand' en ik de consumptie, redelijk in mijn ogen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding