wat doe ik met mango's?

ik heb vandaag op de albert cuyp goedkope mango's gescoord, maar ze
zijn te rijp om te bewaren.
wie heeft een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Zoek even op google naar recepten met mango, er zijn er genoeg, zowel als voorgerecht, hoofdgerecht als nagerecht en ook een mangotaart bij de koffie is best lekker.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vooruit, eentje dan:

Californische rijstschotel
Aantal portie(s): 4

Ingredienten:
- 350 g rijst
- zout
- peper
- 0.5 g saffraanpoeder of geelwortel
- 400 gram kalkoen- of varkensschnitzel
- 4 stengel(s) bleekselderij
- 150 g verse of diepvriespeultjes
- 25 gram vloeibare margarine
- 3 el olie
- 50 g gele rozijnen
- 400 gram mangoschijfjes
- 1 snufje kaneel
- 25 g zonnebloempitten

Bereiding:
Kook de rijst in water met zout en de saffraan of geelwortel gaar en droog volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Snijd intussen het vlees in reepjes van ca. 1 cm. Maak de bleekselderij schoon en snijd de stengels in stukjes van ca. 1 cm. Maak de verse peultjes schoon of laat de diepvriespeultjes ontdooien.
Snij de mango in schijfjes. Als er sap vrij komt bij het snijden, vang dit dan op.

Verhit de margarine en olie in een wok of braadpan en bak de stukjes vlees rondom lichtbruin. Roer de bleekselderij door het vlees en roerbak alles ca. 5 minuten. Voeg de peultjes en de rozijnen toe en roerbak nog ca. 5 minuten tot de groenten en het vlees gaar zijn.

Schep de gekookte rijst en een scheutje mangosap door het groente-vleesmengsel en laat alles door en door heet worden. Roer regelmatig. Voeg naar smaak zout, peper en kaneel toe.

Leg een krans van mangoschijfjes op de rijst en strooi de zonnebloempitten erover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Chutney maken (Mangu chutney is lekker bij veel vlees gerechten & rijstgerechten, blijft lang goed en is gezond)

- Opeten

- Sap maken (en invriezen ev)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uien fruiten, blokjes kip erbij laten garen.
op het allerlaatst stukjes mango erbij, met een flinke scheut zoete ketjap, en een flinke schep sambal.
lekker met rijst.
13 jaar geleden
toetje, zonder toevoeginegn of met ijs of yoghurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezicht masker van maken..
de mango pureren, beetje baby olie of olijf olie of tee tree olie en n beetje suiker , goed mengen .. op je gezicht en hals smeren en 15 min laten inwerken, afspoelen... heerlijk zacht huidje erna
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mango en mangomousse.

Ingrediënten voor 4 personen
4 rijpe mango's,
1 eetl. citroensap,
3 eetl. poedersuiker,
2 eetl. kirsch,125 ml slagroom,
1 kiwi,

Voorbereiding
Schil de mango's. Snijd het vruchtvlees van de pitten. Pureer het vruchtvlees van 2 mango's
met behulp van een keukenmachine. Voeg het citroensap en 2 eetlepels poedersuiker toe. Besprenkel de rest van de mangostukjes met kirsch en 1 eetlepel poedersuiker. Klop de slagroom stijf. Snijd de geschilde kiwi in 4 plakjes.

Bereidingswijze
Schep driekwart van de slagroom door de mangopuree. Schep op de bodem van 4 hoge glazen de helft van de stukjes mango. Verdeel de mangomousse over de glazen. Garneer met mangostukjes, een toefje slagroom en een kiwiplakje dat in de slagroom wordt gestoken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mangochutney,
mango schillen in stukjes snijden,in schaal doen met citroensap(mag uit flesje) en krenten( rozijnen mag ook).
2 uien in stukjes snijden en fruiten, niet bruin laten worden.
mango bij de uien doen, zeezout, peper, chilipoeder, vruchtensuiker of gewone suiker, kaneel, gemberpoeder,
en wijnazijn of witte wijn of nog wat citroensap.
aan de kook brengen en op een matig vuur 15 minuten laten sudderen.
deze chutney is lekkerder dan uit een potje, zout, zoet, zuur en heet door elkaar dat is een smaaksensatie.
ik geef geen hoeveelheden op, daar moet je zelf mee experimenteren.
als het teveel is kun je het ook invriezen of in potjes wecken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smoothie van maken of een fruitsalade
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er een lekkere fruit juice van.
Mango schillen en in stukken in de blender. ongeveer 2/3 fruit 1/3 water. z.n. aanzoeten. in de blender met ijsklontjes. Heerlijk

Helaas moet je mango's niet in grote hoeveelheden kopen hoe lekker het ook is. (pas op voor maden in te rijpe of beschadigde mango's)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak er vaak een pittige salade van, een soort bijgerecht:
Mango in blokjes/stukjes met wat chilisaus mengen en eventueel wat verse koriander.
Erg lekker bij een gerecht wat vrij simpel qua smaak is, maar toch net iets aparts nodig heeft, bijvoorbeeld rijst met kip (beetje prei en tauge en wat knoflook en kerriepoeder- snufje cayennepeper).

Of voor als je niet van pittig houdt, een komkommer-mango-dille salade met iets frambozenazijn. Heerlijk bij een ouderwetse stoofpot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan stukjes snijden,in een grote kom doen,bedekken met muslie half pak of zakje en met een liter yougurt bedekken.
24 uur later heb je je eigen "kwark".super lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet eens kijken op www.letscookit.tv daar staan diverse gerechten op. Veel succes!