Als je je strikt aan de maximum kcal per dag houd, val je dan ook SNEL af zonder extra te bewegen/sporten?

Als man is het beter om max 2500 kcal per dag binnen te krijgen! Ik zat hier VER boven! Stel ik let alleen op die 2500 kcal en ga niet extra sporten of bewegen, val ik dan ook snel af? Gaat het lichaam eerst de oude overtollige vetten verbruiken of begin je al snel met gewichtsverlies?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zult in het begin snel afvallen als je nu ver over die 2500 kcal per dag zit. De eerste paar dagen zal je afvallen omdat je een hoop vocht verliest (extra vocht opnemen is dan ook belangrijk om de afvalstoffen af te voeren, anders krijg je kans op hoofdpijn), maar na een paar dagen zal je lichaamsvetten gaan verbranden. Ik weet niet hoeveel 'normale' beweging je krijgt, want als je de hele dag zit, zal je merken dat je op een gegeven moment niet meer afvalt ook al neem je maar 2500 kcal per dag. Je zult dan tóch minder caloriën tot je moeten nemen om verder omlaag te gaan met je gewicht. Maar als je gedurende de dag best veel in beweging bent zul je merken dat je uiteindelijk op een goed gewicht komt, ook zonder sport. Paar tipjes: Maak de avond vóór een werkdag je ontbijt en lunch klaar. Neem ook wat eiwitrijke snacks mee (daardoor krijg je minder snel honger), bv. gekookt eitje, paar plakjes mager vlees, achterham ofzo ... Eet niet teveel fruit, want in sommige fruitsoorten zit heel veel fructose (suiker). Eet GEEN appel tussendoor, want daarvan krijg je echt heel snel honger (vlak voor het eten is prima). Ga zodra je thuis bent aan de slag met het eten te bereiden, want zodra je vol zit heb je minder behoefte om te snacken.

Je zult wel sneller afvallen, maar niet op de manier die je wilt. Je loopt kans dat je lichaam dan eerst probeert de spieren te verteren. Als je voldoende beweegt verhoogt dat de stofwisseling en je lichaam zal het vet gaan verbruiken als verbrandingsmiddel in plaats van de spieren.

Je zult wel afvallen, maar het zal niet snel gebeuren. Door sporten verbrand je meer en dan gaat het dus sneller. Zonder sporten kom je er wel, maar moet je geduld hebben.

Door niet te sporten wordt je lichaam erg lui en zal deze alleen verbranden / gebruiken wat makkelijk voor handen is en toch niet gebruikt wordt, je spieren. Als je er naast ook regelmatig sport dan worden je spieren vaker gebruikt en dus zal je lichaam het uit zijn hoofd halen om spieren af te bouwen dus gaat hij naar het alternatief en dat is vet. Zonder sporten en met weinig eten dan wordt je een slap oud mannetje.

Je lichaam verbruikt dito een auto. Als je stationeer je motor laat draaien verbruik je minimaal energie maar zodra je in beweging kom ga je steeds meer verbruiken. Als je slaapt verbruik je o.a. 55 cal /uur, zitten is al 60 cal/ uur en staan 70/uur. Zodra je loopt, tuiniert of wat dan ook doet, verbruik je meer energie. Gebaseerd op een gemiddelde dag is uitgerekend dat een volwassen man gemiddeld zo'n 2500/cal verbruikt. Iemand die 24 uur in bed ligt verbrand al 1000 cal!! Kijk ook gerust op de bijgevoegde link, daar staat heel mooi omschreven hoe het werkt! Succes!

Bronnen:
http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-...

Als je aan het maximum houdt, zul je weinig tot niets afvallen (hangt een beetje van je bewegings- en verbrandingspatroon af), maar ook niet dikker worden, aangezien je lichaam dat verbruikt wat hij binnenkrijgt. Om af te vallen moet je dus dingen doen (sport) om die overtollige, in vet opgeslagen calorien te verbranden. Alleen minder eten helpt niet, aangezien je lichaam zich daar dan op insteld en zodra hij weer te eten krijgt, slaat hij dat eten meer of minder direct op. Eet dat waarnaar je lichaam verlangt, niet wat je in de winkel ziet liggen.

Met 2500 calorieen kom je sowieso niet zo ver. Je zult de eerste 2 weken een paar kilo verliezen, maar daarna zal het veel langzamer gaan en waarschijnlijk tot stilstand komen. Als je echt even flink wilt afvallen zul je onder de 1000 calorieen per dag moeten blijven. En die calorieen zul je ook nog moeten besteden aan gezonde en vrijwel vetarme producten, En ja....wat al gezegd is in andere antwoorden: Zonder sporten val je heus wel af, maar niet genoeg op de plaatsen die nou juist zo belangrijk zijn. Je armen en benen zullen dunner worden (spieren!), maar rond de buik en de heupen blijft het vet voor een groot deel zitten. Kortom: Wil je echt goed op gewicht komen, houd dan een gezond dieet aan van rond de 1000 calorieen, en kom in beweging. tip: 2 keer per week jezelf uitputten in de sportschool zet heel wat minder zoden aan de dijk dan om de andere dag een stukje hardlopen, stevig fietsen of zwemmen. Als je daar elke dag thuis nog wat buikspieroefeningen bij doet, zet je op een simpele manier je lijf voldoende aan het werk om je dieet te ondersteunen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100