hoeveel snert maak je per persoon?

ik moet voor 40 personen snert maken hoeveel liter is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
22.5K

Antwoorden (10)

als je echt lekkere snert maakt, zou ik 20 liter maken.
dat is misschien wat aan de ruime kant, maar beter mee dan om verlegen toch?
dit als het puur om de snert gaat.
is de snert onderdeel van een maaltijd, dan zou ik een liter of 15 maken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Komt bij dat snert erg goed in te vriezen is en opgewarmd vaak nog lekkerder dan vers.
Zo'n grote soeppan ( 9 of 10 liter) moet voldoende zijn.
Reken op een kwart liter per persoon, dan heb je ruim voldoende.
Hoewel, als hij heel erg lekker is..........
13 jaar geleden
Volgens mij is dat als je grote borden hebt een 1/2 liter per persoon, dus 20 liter voor 40 personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je denken aan 20 liter.

Toegevoegd na 2 minuten:
En hier nog een leuk recept voor snert;

http://www.coquinaria.nl/recepten/bouillons/erwtensoep.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou delen door 3.
TIP: Erwtensoep kan je prima invriezen dus als je over hebt: geen nood! Eetsmakelijk en succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als maaltijd: ca. 0,6 liter per persoon. Voor bij de maaltijd (voorafje/tussendoor) hooguit 0,3 liter per persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik zo de antwoorden lees, zijn er in Nederland geen grote eters meer.
neem maar van mij aan, dat mensen (toch zeker als de snert lekker is) het niet laten bij één bord. ik zou er dus van uitgaan, dat er bijgeschept wordt.
kijk ook naar je te verwachten afnemers, probeer ze in te schatten. Lusten ze snert? zijn het grote eters? wat is de gelegenheid, is er dan een extra grote afname te verwachten? (bijv net na een flinke inspanning zoals een wandeling van 15 km. zijn er nog andere keuzemogelijkheden? wordt er roggebrood met spek bij geserveerd?
succes er mee, als er over is, houd ik me aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou er een paar blikken snert bij doen, dan kun je de aanbevolen 20 liter altijd vermeerderen zonder dat je extra veel hoeft te koken en aangelengd met "eigen" snert zal de smaak goed blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als standaard geldt dat je voor maaltijdsoep ½ l. per persoon rekent. Voor 4 flinke eters ga je uit van 2½ l. water op 500 gr. spliterwten, dus reken maar na. Alles maal 5. Echte snert heb je pas de volgende dag, dan is hij nog lekkerder. Je moet hem dus de dag ervoor al maken, anders heb je geen snert maar erwtensoep. Goed roeren bij het opwarmen anders wordt hij bruin i.p.v. groen! Een dikke korst op de bodem is niet echt smakelijk;0
Als je overhoudt kan hij heel goed ingevroren worden, dus beter ermee verlegen zitten dan erom verlegen zijn.
Nog een tip, laat hem zo snel mogelijk afkoelen ( buiten misschien?) en bewaar hem ook niet in de warme keuken. Zet op een koele plaats en zorg dat hij bij onweer in de lucht in de koelkast staat, hij wordt anders direct zuur.
amc
13 jaar geleden
10 liter soep zonder vulling.=4 personen uit een liter+ stokbrood.