Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn rozijn goed verdeeld in mijn cake?

Wanneer ik een cake met rozijn bak zakken die naar beneden, hoe kan ik zorgen dat ze goed verdeeld in mijn cake komen zoals ik de winkel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
11.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Rozijnen na het weken / wassen met bloem bestrooien, en de bakvorm héél voorzichtig in de oven plaatsen.
Doen ze het dan nog, dan is er nog een trucje: verdeel het beslag in twee delen; doe in 1 deel de rozijnen; doe het beslag zonder in de cakevorm en het beslag met er bovenop...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps, na het vorige antwoord realiseerde ik me dat wat ik (onbewust) doe waarschijnlijk helpt: ik week de rozijnen NIET (ze zitten 45 minuten in de oven in die tijd nemen ze veel vocht op). Zo zijn ze niet zo zwaar als ze in het relatief slappe deeg komen. Ik roer ze erdoorheen en zo zitten ze (meestal) ook nog in de cake als hij klaar is
(Lees meer...)
13 jaar geleden
De rozijnen zijn dan te nat. Week ze eerst na het wassen, in rum bijv. is erg lekker, maar het mag ook water zijn of vruchtensap, zodat ze opzwellen. Laat ze goed uitlekken en dep ze dan goed droog in een schone theedoek. Ze zakken nu niet meer in het beslag. Je kunt ook het beslag iets meer bloem geven, want als het beslag niet stevig genoeg is zakt de vulling ook. Je kunt ook wat bloem in een plastic zak doen, de rozijnen erbij en dan doorschudden zodat de rozijnen ermee bedekt zijn. Wel goed de meeste bloem er weer afschudden voor je ze aan het beslag toevoegt, zeker als het beslag al niet te dun is.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding