Hoe kun je zelf, Unox Cup a Soup maken?

3 zakjes voor bijna een euro, is best veel geld en alleen boulion is ook niet altijd lekker. Of anders is het gewoon soep die je moet maken, maar ik bedoel echt hoe maak je zelf Unox Cup a Soup?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
8.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip!
rebecca
13 jaar geleden
ja idd, en bijna alle winkels hebben wel een goedkoop huismerk,.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Unox Cup a Soup kan je niet maken, dat
kan alleen Unox.

Antwoorden (10)

Dan moet je verse ingredïënten samenvoegen met kokend water en... Klaar!! Heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door er te gaan werken ;)
Dat recept wat ze gebruiken maken ze echt niet bekend hoor,
maar maak gewoon zelf een pannetje soep, met schenkel en soepvlees. lekker laten trekken met wat kruiderijen en groentes.
anneliez
13 jaar geleden
Als je oplossoep wilt maken, moet je eerst soep maken, die drogen en dan houd je poeder over dat je weer kunt aanlengen.
Dan is een pakje soepgroente in een pan kokend water gooien, plus eventueel wat vlees en wat andere dingen die je lekker lijken (van champignons tot croutons, van een zakje soep tot een blikje tomatenpuree, van wat raspkaas tot paprika), echt sneller :-)

Toegevoegd na 24 minuten:
Oh, nog een tip, favoriet hier als ik geen zin heb om echt te koken:
- pak tomatensap
- pak soepgroente (zelf prei, ui, etc. snijden kan natuurlijk ook maar is meer werk)
- zakje oplossoep
- eventueel gehakt (er zijn ook kant-en-klare soepballetjes, vers van gehakt of in blik van diverse vleessoorten) of van die kipblokjes

Als ik vlees gebruik, bak ik dat altijd even, dan de groente erbij en even smoren, sap erbij, zakje oplossoep erdoor, even zachtjes laten prutten, en iedereen vindt het heerlijk ;p (Mits je van tomaten houdt natuurlijk.)

Anders kun je ook van die potten kopen (Struik? Vast ook wel van huismerken) met 'krachtbouillon', dat leng je aan met water, je gooit erbij wat je lekker lijkt en hoppa: er is soep. En het ruikt nog lekker ook, zelf soep maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat poeder kan je thuis niet maken, maar waarom zou je?
gooi een bouillonblokje in kokend water, en voeg daar wat je maar in huis hebt of lekker vind aan toe.
simpel als wat, en nog veel lekkerder en gezonder ook.
13 jaar geleden
Zou kiezen voor gewone soep die jezelf kan maken en dan een grote portie en desnoods invriezen, ik weet wel dat het handig is die cup a soup maar of t ook gezond is twijfel ik weleens aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is elk geval erg zout en bevat meer vulstoffen dan wat anders. Eigen soep is altijd lekkerder, en veel sneller gemaakt dan veel mensen denken ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn (eigen) soep is klaar in 20 minuten....van verse groente, ui en gedroogde kruiden. Al dan niet met specerijen in smaak aangepast naar behoefte.
Gwoon lekker zelf maken. Veel eenvoudiger, lekkerder en vooral: gezonder!

Hier het recept:
http://www.smulweb.nl/1015059/koken/recept/Portugese-vissoep

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vergeet te zeggen dat het recept voor portugese vissoep is. Super lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak in het weekend een grote pan soep, of twee kleinere pannen verschillende soep.

Koop bij de Blokker 1portie diepvriesbakjes (kost een beetje, je krijgt veel)

Verdeel de soep in de bakjes en vries het in. Als je dan zin in soep krijgt dan haal je een bakje uit de diepvies, zo de magnetron in en klaar is Klara.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een keer een pot kruidenbouillonpoeder van Maggi.
1 volle theelepel op een glas heet water,2 eetl. per liter water, je kunt het door de saus (jus) roeren en ook bij pasta, rijst of groente doen. Hiermee heb je ook snel een kop drinkbouillon en veel goedkoper.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt dan bijv. in het hete water eerst wat ingrediënten toevoegen en even laten garen zoals; champignons uit blikje/potje, wat verse soepgroente, tomatensap met blokjes tomaat, fijne vermicelli/mihoen etc. Als je toevallig ergens gedroogde groenten ziet ben je al klaar.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem liever bouillonpoeder of pasta van de natuurvoedingswinkel omdat daar geen smaakversterkers inzitten. Maar verder zou dit ook mijn antwoord zijn.
dan zou je moeten stunten met bouillion poeder,paprika poeder,gedroogde uitjes,peterselie,aromat,allesbinder,fijn gesneden omelet reepjes,en zo meer.maar of het nu een opkikker is?met gaat uit dat om 16:00 het zoutgehalte in het lichaam is gezakt.en de cup a soup zou dat herstellen.
een goedkope vervanger zijn de pakjes gedroogde noodels soup.of een beker.maar ik sluit mij ook aan bij het maken van een vers soepje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook Appelsientje Zontomaat kopen. Is tomatensap maar je kan er verrassend goeie soep mee maken.
Gewoon pannetje opzetten, beetje kookroom toevoegen en natuurlijk wat verse kruiden ;) (basillicum, tijm, rozemarijn etc)