Ingredienten Beckers Frikandel original:

Kipseparatorvlees 54%, varkensspek 20%, water, paneermeel (tarwebloem, gist, zout), zout, bouillon (bevat soja), kruidenmix (specerijen, uipoeder, smaakverster (E621), antioxidanten (E300, E316, E330, E331)), gedroogde uien, tarwedextrose, stabilisatoren (E450, E451), kruidenmix (groentepoeder, gistextract, ojaeiwithydrolysaat (bevat soja, gluten, selderij),
aardappelzetmeel, suiker, gehard palmvet, specerijen (bevat mosterd), voedingszuur (E575), melasse, sojasaus (bevat gluten),salmiakzout), kruidenextract, rundvet, gemodificeerd maiszetmeel, kleurstoffen (E150a, E160c), rundereiwit, conserveermiddelen (E211, E202, E250).

Het lijstje is zelfs wat langer dan ik had verwacht :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL 13 E-stoffen... Ik ga misschien maar stoppen met die dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let wel dat er staat "kruidenmix", "specerijenmix". Dan ben je eigenlijk nog niet veel verder als je wilt weten welke kruiden erin gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Getver...

Andere antwoorden (3)

In een normale frikandel zit ongeveer:
kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40 %), ook wel separatorvlees genoemd, 25% is varkensvlees; sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers.

Welke kruiden precies ben ik nog naar op zoek, misschien weet ik zo meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een frikandel wordt gemaakt van gemalen kippestrotjes.
Maar dat is een broodje aap verhaal.

Ze worden gemaakt van restvlees, d.w.z. er zijn machines die de allerlaatste flintertjes vlees van de botjes afschrapen. Van datzelfde restvlees worden ook kroketten en knakworstjes gemaakt. Het kan gaan om rund, varken, kip en kalkoen.

De kruiden geven het specifieke smaakje, maar wat precies de samenstelling is van die kruiden, daar zul je nooit achter komen. Want CocaCola of Heineken vertelt ook niets over de samenstelling. Waarom ze dat niet doen
dat kun jij ook wel raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
separeervlees.dat is bot waar nog resten vlees aan zit.
die er met een uitbener niet afgehaald kan worden.
bv. een giga berg kippe karkassen gaan in de separeer machine en een vleespap komt er weer uit.(kipnuggets)
in een frikandel zit kippe paarden en varkensvlees.een kruidenmengsel en een eiwit of gelatine om de boel bij elkaar te houden.ook stopt men er een rijsmiddel in bakingsoda of bakpoeder kun je goed zien na het frituren.
die mooie ronde bruine frikandel,loopt leeg:)in belgie heet het een curry worst de echte frikandel is een platte bal gehakt.zelf kies ik de voorkeur de frikandel tussen grill platen te leggen en af en toe omdraaien.net zo lekker.een frikandel speciaal maken:de ondooide even insnijden met een aardappelschilmesje dan bakken.de Aldi frikandel is van beckers. vind ik persoonlijk de beste