Wat kun je doen met rozensiroop?

Laatst een flesje gekocht, maar weet niet wat ik er mee kan doen. Iemand ideeën voor bijv. een lekkere cocktail of iets anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.2K

Het beste antwoord

Hier staat een lekker recept, mijn moeder heeft dit ook wel eens gemaakt. Heel lekker!

Toegevoegd na 54 seconden:
Hier nog een lekker recept:
http://ministerieetenendrinken.web-log.nl/ministerieetenendrinken/2009/10/vijgen-met-roze.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

IJs met rozensiroop en gecondenseerde melk
Anders, Nagerecht, 6 personen, Bereidingstijd 10 minuten, Oosters
1 liter slagroomijs
1 fles rozensiroop(toko)
1 blikje gecondenseerde melk
1 blikje lychees
slagroom
.Bereiden
ijs in coupe lychee erbij garneren rozensiroop erover schenken

gecondenseerde melk erover gieten evt. wat slagroom erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Giet in een longdrinkglas 0,75 dl. kokosmelk en roer hier een flinke scheut rozensiroop door. Vul op met lekker koud
koolzuurhoudend bronwater en doe er wat ijsklontjes bij. Even goed doorroeren tot alles gemixt is.

Neem een half glas Baileys en een half glas rozensiroop en voilà, een lekkere cocktail!

Snijd nectarines of geschilde perziken in dunne partjes en doe ze in een kom.Doe er zoete witte wijn, een scheut rozensiroop en wat blaadjes verse munt bij. dek af en laat een tijd in de koelkast intrekken. Serveer het als toetjes in een schaaltje of coupe.

Een heel lekkere is dit;

Week 3 gelatineblaadjes in wat water.
Doe 300 ml. slagroom met 110 gr. fijne suiker en een vanillestokje in een pannetje en verwarm dit op laag vuur.
Roer tot de suker is opgelost.
Knijp de gelatine uit en roer het door de warme room, neem de pan van het vuur en laat wat afkoelen. Haal de vanille eruit.
Voeg nu 400 gr. slagroom toe en roer 300 ml. dikke ,griekse yoghurt door het roommengsel.
Schenk dit nu in 6 glaasjes of een schaal en laat in de koelkast ca. 3 uur opstijven. Je kunt het ook de dag ervoor maken en een nacht in de koelkast houden. Schenk vlak voor het serveren de rozensiroop erover. Om in stijl te blijven is het leuk en lekker om er Turks Fruit bij te serveren.
amc
13 jaar geleden
Rozensiroop met kwark

Ingrediënten:

•200 g room om op te kloppen
•200 g kwark (platte kaas). Magere kaas kan ook maar dan is de smaak iets zuurder
•5 blaadjes gelatine (1,6 g)
•rozenblaadjes siroop
•1 zakje vanille suiker
•3 soeplepels suiker

Werkwijze:

Laat de gelatine in water weken (zie instructies verpakking)
Los de gelatine daarna op in de rozenblaadjessiroop
Klop de room stijf
Doe die bij de platte kaas en doe er de opgeloste gelatine bij, samen met de suiker.
Giet alles in een vorm en laat opstijven.
Serveer met rozenblaadjes siroop en werk af met enkele verse rozenblaadjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Moet je gelatine niet eerst in een koude vloeistof weken en dan in een warme oplossen
Vul glazen met het gemalen ijs en voeg een scheutje rozensiroop.....