Heeft iemand een perfect verjaardagrecept voor mij?

Ik ben bijna jarig en dan mag ik *hoera* zelf het avond eten uitkiezen. 'T moet natuurlijk heerlijk zijn, maar misschien is het ook wel handig om het van te voren klaar maken, en misschien ook al niet iets te moeilijks - want als een mislukking nabij ligt is het gedaan met het avondmaal.
Ik heb geen idee wat ik kan bedenken en ik dacht zo: Laat ik het dan maar gaan vragen aan vreemden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (9)

Persoonlijk vind ik Pekingeend met mihoen erg lekker, met ijs toe en tot besluit french coffee. Maar dat laatste mag jij nog niet! Neem dan maar een extra portie ijs. Alvast gefeliciteerd en eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PEKINGEEND???
bahhhhhhhh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit gehad Marion? Mits goed klaargemaakt is dat voor mij de lekkerste vleessoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's heel goed te eten hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het ooit heel lekker, totdat ik een randje vet ofzo tegenkwam. Nu hoef ik niet meer.
Maak een lekkere koude salade op basis van gekookte aardappelen. Kun je ruim van te voren klaarmaken, het kan niet mislukken, en je kunt er al je creativiteit in kwijt. Alles op een grote schaal, en een stokbroodje erbij.
Salade zelf een mooi kleurtje geven b.v. door de aardappelen te mengen met rode bietjes. En de schaal opfleuren met augurkjes, uitjes, sla, en al dat soort spul meer. Vervolgens kiezen voor vlees of vis, en dan b.v. haringen en ansjovis, sardientjes erbij, of ham, cervelaat, plakjes kip etc. Natuurlijk ook een paar gekookte eitjes. Succes en alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fondue of gourmet als je tenminste tijd genoeg hebt, of de gourmetpannetjes gebruiken om pannekoekjes te bakken en te vullen met allerlei lekkers
anneliez
13 jaar geleden
Mexicaanse tortilla's (wraps) vaar je zelf allerlei verschillende lekkere dingetjes im mag rollen. Een heleboel bakjes met maisjes, bonen, tomaat, gersapte kaas, guacamole, creme fraiche, rul gebakken gehakt, paprika, augurkjes en verzin maar wat... En dan rollen maar!

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de goeiemoggel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als voorgerecht zou ik een krabcocktail vragen, je kent dat wel, paar stukjes sla, krab, citroen, whiskysaus, mooi in een glazen kommetje.
Daarna je lievelingssoep, die ken ik niet maar jij wel.
Daarna frieten met sla en tomaten en je lievelingsvlees of voor de niet-vleeseters: vis.
Als dessert ijs met amarenakersen en slagroom.
Je mag vandaag ook cola bij het eten drinken want het is jouw verjaardag.
Ik wens je een fijne verjaardag Lieselotte, of Charlotte,met geschenkjes waar je iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je het lekker vind....Maar wat wij klaar maken als we een verjaardag hebben is lasagne. Niet de kant en klaar of de pakjes.
Het recept van Jamie Oliver is echt heel lekker! Het is om klaar te maken wel wat werkt maar het voordeel is, is dat je het van te voren klaar kunt maken. Je hoeft het alleen nog maar in de oven te doen.
Bijna iedereen vind het heel lekker!! Lekker met bruschetta
erbij. Of gewoon ciabatta. En natuurlijk een salade. Lekker simpel tomaat met olijfolie en balsamico azijn en wat balcilicum bijvoorbeeld.
Wat je ook maakt.....ik wens je een fijne verjaardag!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Persoonlijk vind ik de ciabatta van de aldi het beste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sticky kipdrumsticks; (3 pers)

6 el.tomatenketchup,
2 el. ketjap manis,
1 el. zonnebloemolie,
2 el. donkere basterdsuiker,
6 drumsticks.

Doe de eerste 3 ingrediënten in een schaal. Voeg de suiker toe en roer alles met een vork door elkaar. Wentel de drumsticks door de marinade. dek de schaal af met plasticfolie.Zet in de koelkast en marineer ze minstens een uur.Rol ze af en toe nog eens door de marinade zodat de smaak er goed intrekt.

Laat de drumsticks op kamertemperatuur komen. verwarm intussen de oven voor op 180 graden C.Leg de drumsticks naast elkaar in een braadslede. Zet deze op het rooster in het midden van de oven en bak de drumsticks in ca. 30 min. gaar. Keer ze tijdens het bakken 1 of 2 keer om en bestrijk ze dan nog een keer met de marinade die in de kom is achtergebleven. Door ze tijdens het bakken te bestrijken met de marinade, krijg je een lekker dik 'sticky'
laagje. Laat de drumsticks na de laatste keer bestrijken nog minstens 10 min. bakken in de oven om er zeker van te zijn dat de marinade goed heet wordt en er geen kruibesmetting plaatsvindt.De marinade is nl. in contact geweest met de rauwe kip.
Lekker met kreukelfrieten of gebakken aardappelpartjes/-plakjes, een groene salade of een pastasalade.

Als toetje; Peer met chocoladesaus en vanilleijs,

75 ml. slagroom,
100 gr. pure chocolade,
2 grote rijpe handperen,
citroensap,
bolletjes vanilleijs.

Schenk de slagroom in een pannetje en breek er de chocolade boven. Zet de pan op heel laag vuur en laat de chocolade langzaam smelten. Draai het vuur uit als de chocolade voor de helft gesmolten is. Roer het geheel door
tot een gladde saus ontstaat.
Snijd de peren elk in 4 parten, schil ze en haal het klokhuis eruit. Besprenkel ze met citroensap.
Verdeel de parten over dessertbordjes en schep er een bol ijs naast. Schenk de warme chocoladesaus over de peer en serveer direct.

Ik wens je een hele lekkere, leuke verjaardag toe met alvast de beste wensen voor je nieuwe levensjaar! :)
amc
13 jaar geleden
Zou niet te moeilijk doen aangezien er toch al veel te eten is met een verjaardag (hapjes,chips,gebak) Wat je kan doen is soep met daarbij misschien broodjes hamburger of kroketten, het is misschien simpel maar je weet nooit hoeveel mensen er blijven eten en hoe laat ze komen, bovendien is het ook iets wat iedereen bijna wel lust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit recept gebruik ik al jaren, en is héél erg lekker.

Pilaf met kip en perzik.

Ingrediënten:

4 grote uien of 6 kleine,
1 pond kipfilet in dobbelsteentjes,
1/2 kopje ketjap manis,
1 theel. sambal,
1 blikje tomatenpuree groot ( 140 gram),
1 liter blik perziken ,
paprika en kerriepoeder,

De kip kruiden met kerrie en paprikapoeder, en bakken.
De uien snijden en fruiten, een half kopje ketjap, een flinke theel. sambal en een groot blik tomatenpuree door elkaar roeren, en dit vervolgens bij de kip en de uien voegen.
Het geheel 20 min. laten sudderen.
Vervolgens het sap van de perziken erbij voegen, roeren en nog eens 10 min. laten sudderen.
Als laatste de in stukjes gesneden perzik erbij doen, en even warm laten worden ( 2 min.)
Opdienen met basmati rijst.
Als de saus te dun is eventueel een bindmiddel toevoegen.

Dit recept is een zeer zeker een aanrader voor je verjaardag, want iedereen die bij ons Pilaf blijft eten willen altijd het recept hiervan hebben..

Een fijne verjaardag en smakelijk eten!!