Waarom zijn de pijnboompitten momenteel zo duur?

Wilden ze net kopen, 4 euro voor 75 gram. (jumbo)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de C1000 hebben ze ook ongeveer die prijs, als je ze in zo'n laag plastic bakje met doorzichtige folie erop koopt. Die liggen dan bij de groenten. Als je echter even verder kijkt, kun je ze ook vinden in een klein plastic potje en die zijn veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Xenos valt de prijs ook nog mee.

Het beste antwoord

Omdat de oogst dit jaar niet zo goed was. Het oogsten id ook erg arbeidsintensief is en de bomen groeien traag. Bovendien heb je heel wat pijnappels nodig vooraleer je een kilo pitten hebt.

Je kan ze iets goedkoper krijgen bij:

- Discountsupermarkt
- Markt
- Marokkaanse of Turkse winkel
- Horecagroothandel

Toegevoegd na 3 minuten:
Chinese pijnboompitjes zijn over het algemeen goedkoper als pitjes uit Europa (Portugal, Spanje en Italië) wegens lagere arbeidskosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heeft volgens de Notenbeurs met vraag/aanbod te maken: "Pijnboompitten prijs weer verder opgelopen en blijven naar verwachting tot december erg duur....."